به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران در آیین افتتاح این نمایشگاه که با حضور هنرمندان و مسئولان شهرستانی برگزار شد، گفت: این نمایشگاه شامل آثاری از خط نستعلیق، شکسته، سیاه مشق و نقاشی خط از آیات قرآن کریم، احادیث، اشعار کوردی و فارسی و متن ادبی هنرمندان ممتاز و برتر خوشنویسی شهرستان است.
زبیر حسین پناهی افزود: این نمایشگاه با هدف معرفی هنرمندان خوشنویس شهرستان و برداشتن گامی هر چند کوچک در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با ارائه 30 اثر از هنرمندان این عرصه برپا شده است.
وی اظهار داشت: نمایشگاه شامل آثار خوشنویسی استادانی چون پرویز امامی، مظفر پیری، اسماعیل روحانی، پیمان یاسمی، علی اکبر مرادی، محمد کریم صالحی، ابراهیم محمدی، ابراهیم قره ویسی، یحیی رستمی کیا، محسن جوانمیری، ابوذر متشکری و آرش حق شناس است.
حسین پناهی یادآور شد: نمایشگاه یاد شده به همت انجمن خوشنویسان شهرستان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط زندگی و آمار پایین مطالعه کتاب در شهرستان، یکی از مهمترین وظایف خود را استفاده از هر فرصت و ظرفیتی برای ترویج فرهنگ مطالعه می دانیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران با اشاره به اینکه انجمن خوشنویسی کامیاران دارای 17 عضو ممتاز است، گفت: تعداد هنرجویان این انجمن 150 نفر است که در طول سال، 3 دوره آزمون در سطح های مختلف برگزار می کند.
وی با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری پنج کلاس توسط پنج استاد برای 50 فراگیر در این انجمن برگزار شد، تاکید کرد: برگزاری کلاس و آزمون های خوشنویسی، نمایشگاه هنرجویان و مسابقه خوشنویسی اسوه حسنه از جمله برنامه های این انجمن برای نیمه دوم سال است.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه خوشنویسی قلم و عشق از سوم تا دهم آبان ماه میزبان علاقه مندان به هنر خوشنویسی است.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.