به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خوش اقبال روز پنجشنبه در آیین اختتامیه یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و اولین همایش عکس و آیین‌های عاشورایی در قروه اظهار داشت: کردستان از استان هایی است که مردم آن مانند دیگر مناطق کشور، عشق و علاقه خاصی به خاندان نبوت و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارند.
وی از عاشورا به عنوان فلسفه و سبک زندگی نام برد و افزود: به رغم شیرین بودن مسیر دنیا و سختی و مشقت راه رستگاری، عاشوراییان با اعتماد کامل راه رستگاری را برگزیدند تا عاشورا در هر مکان و زمانی جاری باشد.
خوش اقبال با بیان اینکه راه ذلت و سعادت در هر زمانی وجود دارد، اضافه کرد: گاهی این راه غبارآلود است و مانع از تصمیم درست می شود.
معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: ما ایرانیان افتخار داریم که سبگ زندگی عاشورایی را انتخاب کرده ایم.
وی گفت: وظیفه ما انتقال هنرمندانه این سبک زندگی به نسل‌های آینده است که شعر زبانی گویا و ادبیاتی فاخر برای این منظور به شمار می رود.
خوش اقبال کنگره شعر عاشورایی را همایشی ارزشمند معرفی و مردم قروه را میزبانانی متدین، ولایت مدار و شایسته برای آن دانست و از حضور مهمانان در این کنگره تقدیر کرد و آن را موجب غنای این کنگره اعلام کرد.
یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین همایش آیین های عاشورایی قروه، پذیرای 558 اثر بود که 312 اثر در بخش شعر، 246 قطعه عکس، دو اثر تعزیه و یک اثر پرده‌خوانی بود.
این کنگره امروز با معرفی برترین‌ها به پایان رسید.
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.