به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مهدی فرزی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین همایش آیین های عاشورایی در قروه اظهار داشت: امتیاز میزبانی این کنگره افتخار بزرگی برای کردستان است.
وی افزود: برگزاری یازده دوره متوالی این کنگره نشان از همت و درایت مسئولان استان است که با تمام توان آماده اند تا رویدادهای جریان ساز فرهنگی را مدیربت و اجرا کنند.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: این استان به دلیل توان بالای شاعاران در ارائه اشعار ناب و جدید و استفاده از ظرفیت های ادبی نو، توانایی قوی در حوزه شعر عاشورایی دارد.
حجت الاسلام فرزی یادآور شد: نه تنها کنگره شعر عاشورایی بر ارتقای سطح شعرا در کشور نقش داشته و حتی جایگاه شعر را هم ارتقا بخشیده، بلکه ظرفیت های جدیدی از شعر را به حوزه ادبیات افزوده است.
وی با اشاره به اینکه وجود امام حسین (ع) از عناصر وحدت بخش بین تمام ادیان است، تاکید کرد: این کنگره می تواند بسترساز شعر تقریب مذاهب باشد که به شدت نیاز به آن احساس می شود.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: ذهن جامعه اگر به سمت تقریب سوق داده شود تحول خوبی در حوزه اجتماعی جهان اسلام ایجاد خواهد کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این آیین پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این کنگره را قرائت کرد.
علی کرم خانه ای از ایلام، فرزانه شفیعی، علیرضا قزوه، رسول سنایی از کهکیلویه و بویر احمد، محمدحسین مهدویان از قم، فاطمه بدیعی از کاشان، رضا نظری فر از صحنه و محسن کاویانی از قم شاعرانی بودند که در آیین افتتاحیه اشعار خود را قرائت کردند.
یازدهمین کنگره سراسری شعر و‌ نخستین همایش آیین های عاشورایی قروه از شامگاه سه شنبه با اجرای تعزیه گروه علمدار استان مرکزی در مهدیه سنندج آغاز شد.
اختتامیه این برنامه روز پنجشنبه در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قروه با معرفی برگزیدگان برگزار می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.