به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز سه شنبه در همایش منطقه ای ائمه جمعه و جماعات شهرستان های سقز و بانه با موضوع بررسی مسایل اقتصادی و فرهنگی با محوریت جنگ روانی دشمن و راهکارهای مقابله این سخنان را ایراد کرد.
وی اظهار داشت: دشمنان ایران اسلامی از ترفند زر و سیم برای ضربه زدن به اقتصاد کشورمان به اشکال مختلف می خواهند استفاده تا با فشار بر اقتصاد نظام را ناتوان جلوه دهند.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: آمریکایی ها دلار را بر دنیا تحمیل کردند و به عنوان واحد پولی در معاملات جهانی بکار می برند و از این طریق از دنیا سوء استفاده می کنند.
وی با اشاره به سلطه آمریکا بر دنیا تاکید کرد: آنها برای وارد کردن فشار به کشورهای دنیا از توان اقتصادی خود بهره می برد و به اعتقاد خود اگر کشوری خلاف میل شان عمل کند با تحریم او را تحت فشار می گذارند.
آیت الله حسینی شاهرودی یادآور شد: اکنون آمریکا از جنگ اقتصادی که بر علیه ایران راه انداخته به وحشت افتاده چرا که بسیاری از کشورها به این نتیجه رسیدند از واحد پولی دیگری در معاملات بین المللی استفاده و دلار را از معاملات خود حذف کنند.
وی اضافه کرد: دشمن در اتفاقات اخیر از تزویر بهره گیری کرد و جنگ روانی علیه کشورمان براه انداخت که باید در برخورد با این توطئه از بیانات حکیمانه رهبر انقلاب پیروی کنیم که راه را بر نفوذ دشمن می بندد.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به 110 میلیارد ذخیره ارزی کشور گفت: به لحاظ اقلام مصرفی به هیچ کشوری وابسته نیستیم و بیش از 97 درصد نیاز دارویی کشور نیز در داخل تامین می شود.
وی افزود: امسال بیش از 18 درصد درآمد کشور از بودجه پیش بینی شده بیشتر محقق شد و 16 درصد درآمد نفتی در 6 ماه اول از پیش بینی ها بیشتر بوده است.
نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: باید علما از تریبون های مختلف به مردم یادآور شوند تحریم ها تاثیری در اقتصاد کشور ندارد و هر بار که دشمن علیه ما توطئه کرد، کشور چندین پله به لحاظ قدرت و اعتبار بالاتر رفته است.
وی با بیان اینکه انسان ها نیازهای مختلفی دارند و به صورت یک بعدی نمی توانند زندگی کنند، ادامه داد: در علم آموزی محدودیتی نیست و هر چه انسان بیشتر تلاش کند بهتر رشد می کند و از دریای علم بیشتر بهره مند می شود.
آیت الله حسینی شاهرودی اظهار داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب، نظام ایران را بر جمهوری اسلامی بنا نهاد و جهموری دموکراتیک اسلامی را توهین به اسلام دانست چون در اسلام دموکراسی و مردم سالاری نقش اساسی دارند و هدف امام حفظ حاکمیت اسلام در کشور بود.
یکی از اعضای شورای افتای بانه نیز در این همایش گفت: مرزها یکی از منابع مهم درآمدی مردم منطقه هستند و با بسته شدن آنها مردم به لحاظ اقتصادی در تنگنا قرار گرفته اند که باید هر چه زودتر تدابیری برای حل این مشکل اتخاذ شود.
ماموستا رحیم عباسی افزود: باید مسئولان کشوری برای مقابله با گرانی ها برنامه ریزی مناسب داشته باشند و در این شرایط بار مشکلات معیشتی بر دوش مردم را کاهش دهند و بر بازار نیز نظارت جدی داشته باشند.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7496/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.