به گزارش خبرنگار ایرنا، جلال قلعه شاخانی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین همایش آیین های عاشورایی در قروه اظهار داشت: در بخش شعر 312 اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.
وی افزود: آثار مذکور در دو گروه سنی کم و بیشتر از 30 سال تقسیم شده که در پایان در هر گروه سنی از سه نفر برگزیده و دو نفر شایسته تقدیر، تجلیل خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان داوران بخش عکس را متشکل از بهروز سپیدنامه، افشین اعلی و عبدالجبار کاکایی معرفی کرد.
وی با بیان اینکه نخستین همایش آیین های عاشورایی به صورت استانی برگزار می شود، گفت: 246 قطعه عکس در دو بخش حرفه ای و موبایلی به این همایش ارسال شده است.
قلعه شاخانی تاکید کرد: مسعود مرادسلیمی، جمشید فرجوندفردا، ناصر محمدی زنجانی داوران بخش عکس هستند که با رای آنها 36 قطعه عکس در قالب نمایشگاه هایی در شهرستان های سنندج، بیجار و قروه به نمایش در می آید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: در دو حوزه بخش عکس هم از سه نفر برگزیده و دو نفر شایسته تقدیر، تجلیل می شود.
قلعه شاخانی گفت: دو گروه تعزیه خوان و یک پرده خوان هم طی سه روز برگزاری این کنگره، 9 نمایش تعزیه در شهرهای سنندج، قروه، سریش آباد، دلبران و بیجار اجرا می کنند.
یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین همایش آیین های عاشورایی شامگاه سه شنبه و بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و اجرای عمومی نمایش تعزیه توسط گروه علمدار آغاز شد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.