رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و چگونگی توزیع در بین مصرف‌کنندگان یکی از دغدغه اصلی مردم است.

به گزارش ایلنا، محمد دره‌وزمی در نشست با اصناف استان، اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش آمده،همه مسئولان اتحادیه های صنفی موظفند در تعامل با هم در کاهش تنش‌های ایجاد شده در بازار فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و چگونگی توزیع در بین مصرف‌کنندگان یکی از دغدغه اصلی مردم است.

دره‌وزمی تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را وظیفه دولت دانست و گفت: بخش عمده‌ای از کالاهای مصرفی استان در خارج از استان تولید می‌شود لذا با اقداماتی که شده است ما مشکل و دغدغه‌ایی در زمینه تامین کالا در استان را نداریم و به هر میزان ما قادر به تامین و توزیع مایحتاج مورد نیاز شهروندان هستیم.

وی، وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان را نظارت بر عملکرد کارخانجات تولیدی عنوان کرد و گفت: تمام واحدهای تولیدی استان از مرحله تولید تا توزیع تولیداتشان تحت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به قاچاق کالا گفت: تمام کالاهای ورودی و خروجی کشور در گمرک ثبت می شود و  تنها کالاهای قاچاق شده است که ثبت نمی شود و می توان به سهولت آنها را شناسایی کرد.

دره وزمی با بیان اینکه کالاهای فاقد شناسه و ثبت نشده در انبارها قاچاق و تخلف محسوب می‌شود، از اصناف خواست موجودی کالاهای خود را در انبارهای شناسه‌دار، ثبت قانونی کنند و به سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش کنند.

وی ادامه داد: به جهت کوتاه کردن دست دلالان و واسطه های غیرقانونی، شهروندان و خرده فروشان از شرکت‌های پخش و مراکز توزیع معتبر تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خریداری کنند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت کردستان  با اشاره به اصلاح نرخ نان در استان، گفت: اگر نرخ مصوب نان در استان اصلاح شده است، شهروندان هم انتظار دارند کیفیت نان بهبود یابد.

وی همچنین در خصوص مجوزهای نانوایی اظهار کرد: هیچ خبازی حق ندارد با تبدیل نانوایی های با مجوز آرد یارانه‌ای به آزادپز حقوق شهروندان را نادیده بگیرد و در این خصوص سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان و اتحادیه خبازان برابر قانون اقدامات لازم را بعمل خواهند آورد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان افزود: اصناف و بازاریان در همه برهه ها و شرایط سخت یار و یاور نظام بوده اند لذا می طلبد در این شرایط حساس هم به فراخوان‌هایی که به نفع نظام و دولت نیست پاسخ مثبتی ندهند، تا فضای سالم بازار ما دچار بحران نشود.

دره وزمی عنوان کرد: هر حرکتی که ذهن شهروندان را مشوش کند، زیان ده است و همه باید با ملاک قرار دادن قانون و منافع جمعی از تشدید اقداماتی که منافع مردم را به مخاطره بی اندازد دوری کنند.

وی افزود: هم اکنون ۵۶ هزار واحد صنفی در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۰ هزار واحد در سننندج فعالیت می کنند که تعدادی از این واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب هستند که هرچه سریعتر باید واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب درجهت صدور پروانه کسب اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان در پایان به شهروندان توصیه کرد: اگر نرخ کالایی در بازار بیش از نرخ رایج بازار است به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گزارش کنند‌ تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تخلفات احمتالی برخورد قانونی را بعمل آورند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.