به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فیروزی روز دوشنبه در نشست با اصناف استان اظهار داشت: حل مشکلات بازار بدون کمک و همکاری اصناف امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به اینکه موجودیت اقتصادی متشکل از ارکان مختلفی است، افزود: عامل خارجی به نام تحریم که نتیجه زورگویی آمریکاست، باعث به هم خوردن تعادل در اقتصاد کشورمان شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه آمریکا دلار را ابزاری برای تسلط بر دیگر کشورها قرار داده است، تاکید کرد: وقتی کشوری با تحریم مواجه می شود نظام ارزی و عرضه مواد اولیه اش با مشکل مواجه می شود.
وی یادآور شد: در چنین شرایطی اگر بخش هایی هم از اقتصاد اقدام به سوداگری کنند عدم تعادل در بازار بیشتر خواهد شد.
فیروزی اضافه کرد: امروز بیش از گذشته به همکاری و همراهی مابین تولید کنندگان، مصرف کنندگان و عرضه کنندگان کالا برای برقراری تعادل در بازار نیازمند هستیم.
معاون استاندار کردستان گفت: براساس بررسی های انجام شده در چند ماه اخیر آمار احتکار در کردستان به نسبت میانگین کشوری بسیار کمتر بود و این نشان از منصف بودن و درک شرایط جامعه توسط بازاریان و اصناف این استان است.
وی هدف از تشکیل این نشست را تعادل بخشی به بازار و جلوگیری از فقر و فشار بر اقشار ضعیف اعلام کرد و گفت: اگر خواهان این هستیم که صنوف و مردم قانون مدار باشند باید راه را برای آنها هموار کنیم.
فیروزی یادآور شد: تحمیل هزینه به فرد قانون مدار باید بسیار کمتر از فردی باشد که قانون را رعایت نمی کند حال آنکه در بخش هایی این مساله برعکس است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید فعالیت های اقتصادی را از زیر به روی زمین بیاورند و شفاف سازی کنند.
فیروزی اضافه کرد: زمانی که توان اقتصادی بنگاه ها افزایش پیدا کرد باید شاخص های دیگری برای انجام فعالیت قانونمند تعریف شود.
167 هزار واحد صنفی در قالب 135 اتحادیه و 10 اتاق اصناف در سطح استان کردستان فعالیت می کنند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.