به گزارش ایرنا، محمد فلاحی از برگزاری نشست فرمانداران شهرستان های مرزی استان کردستان با مدیرکل اموز مرزی وزارت کشور در روز یکشنبه خبر داد و اظهار داشت: خواست فرمانداران در این نشست تسهیل در اجرای طرح مبادلات مرزی پیله وری بود.
وی افزود: در آینده افرادی که کارت پیله وری آنها تاکنون صادر نشده همچنین کارت های پیله وری سرپرستان خانوارهایی که قبلا غیر فعال شده با تمهیدات ویژه فعال و مشمول اجرای طرح پیله وری می شود.
فرماندار بانه تاکید کرد: در آینده نزدیک واردات بیش از 130 قلم کالا از بازارچه سیرانبند با استفاده از کارت های پیله وری از سر گرفته خواهد شد.
وی با اشاره به وقفه ای که در راستای طرح ساماندهی مبادلات مرزی پیله وری در شهرستان های مرزی ایجاد شده است، گفت: با فرصت ایجاد شده مبادلات قانونمند از طریق پیله وری گسترش می یابد و بازار و کسب و کار در سیرانبند بیش از گذشته شکوفا می شود.
فلاحی اضافه کرد: در راستای ایجاد اشتغال مرزنشینان، دولت با مشارکت سرمایه گذاران در زمینه توسعه کشاورزی، صنعت و گردشگری اقدامات و طرح های مهمی را در دستور کار دارد.
وی با اشاره با ساخت انبار و سوله در محوطه بازارچه سیرانبند یادآور شد: زیرساخت های جدیدی برای تسهیل در مبادلات مرزی در این بازارچه ایجاد شده و مشکلی برای واردات اقلام و کالاهای دارای مجوز و محل نگهداری آنها وجود ندارد.
فلاحی افزود: عملیات احداث سوله و نصب درهای ورود و خروج جداگانه برای کالا، محوطه سازی، انبار پخش و پایانه گمرکی در بازارچه سیرانبند به پایان رسیده است.
وی تاکید کرد: مشکلی برای ترخیص کالا و انجام تشریفات گمرکی، ترانزیت داخلی و دیگر مراحل قانونی در بازارچه سیرانبند نیست.
به گزارش ایرنا، بازارچه سیرانبند در 25 کیلومتری بانه و هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
در راستای طرح ساماندهی مبادلات مرزی برای 9 هزار نفر از مرزنشینان ساکن در 20 کیلومتری مرزهای شهرستان بانه کارت الکترونیکی پیله وری صادر شد که هر کارت چهار نفر از اعضای خانواده را پوشش می دهد و ماهیانه هر نفر از هفت میلیون ریال تخفیف گمرکی برخوردار می شود.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7496/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.