به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز یکشنبه از طرح های عمرانی استان در حوزه راه از جمله طرح تعریض کمربندی آبیدر، اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی، اجرای سه راهی سنندج - مریوان و سقز، گردنه صلوات آباد، سالن 6 هزار نفری ورزشی گولان و تالار فرهنگ سنندج بازدید کرد.
وی در حاشیه بازدید از برخی طرح های عمرانی حوزه راه و ابنیه های خدماتی این استان اظهار داشت: اجرای طرح های عمرانی به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم است و دولت به منظور نزدیک شدن موعد تحقق این اهداف نهایت تلاش خود را در راستای بهره برداری از آنها انجام می دهد.
استاندار کردستان افزود: این طرح ها حدود یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی دارند و تلاش ما این است تا بتوانیم با جذب این اعتبارات چند طرح تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.
مرادنیا اضافه کرد: این میزان اعتبار شامل 500 میلیارد ریال برای گردنه صلوات آباد، 200 میلیارد ریال برای ورزشگاه 6 هزار نفری گولان، 100 میلیارد ریال برای طرح تعریض کمربندی آبیدر، 500 میلیارد ریال برای تالار فرهنگ سنندج و 150 میلیارد ریال برای طرح اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی در شهر سنندج است.
وی یادآور شد: در بین این طرح ها، تالار فرهنگ کمترین میزان پیشرفت فیزیکی را دارد که علت آن عدم هماهنگی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری در برگزاری طرح مناقصه بود که این مشکل هم اکنون مرتفع شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در حاشیه بازدید استاندار از این طرح ها گفت: باقیمانده طرح تعریض کمربندی آبیدر سنندج در 2 مسیر میدان امیریه تا پارک کودک و جاده روستایی حسن آباد است که 100 میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد.
شهرام ملکی با بیان اینکه قسمت میدان امیریه تا پارک کودک به طول 890 متر اکنون از درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، اظهار داشت: در این طرح پس از اجرا، خیابان هفت و نیم متری به بلوار 24 متری تبدیل می شود.
وی افزود: برای این منظور حدود 45 هزار مترمکعب خاک برداری و کنده کاری و 6 هزار متر مکعب خاک ریزی انجام می شود که تاکنون عملیات خاکریزی به صورت کامل و 24 هزار متر مکعب از عملیات خاکبرداری آن انجام شده است.
ملکی تاکید کرد: در این طرح برای ارتقای امنیت بلوار با دیواره کوه حدود 140 متر دیوار حایل احداث می شود و به طول 800 متر نیز بتن ریزی می شود که اتمام آن حدود 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که نیمی آن از محل اعتبارات استانی است.
معاون همانگی امور عمرانی استانداری کردستان یادآور شد: احداث چهار خطه کمربندی آبیدر نیز به طول یک هزار و 340 متر از دیگر بخش های در حال احداث این کمربندی است که اکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: اتمام این طرح 80 میلیارد ریال اعتبار لازم دارد که تاکنون 10 میلیارد ریال آن به پیمانکار پرداخت و باقی نیز به زودی پس از تامین پرداخت می شود اما میزان اجرای طرح بیش از مقدار پرداختی است.
ملکی با بیان اینکه با اجرای این طرح جاده 5.5 متری روستایی به بلوار 24 متری تبدیل می شود، اضافه کرد: طول کمربندی آبیدر حدود 4.5 کیلومتر است است که با بهره برداری از قسمت جاده روستایی حسن آباد علاوه بر مردم شهر سنندج، ساکنین 15 روستا نیز از آن بهره مند می شوند.
مدیر توسعه و ساخت راه های اداره کل راه و شهرسازی کردستان در حاشیه بازدید استاندار از احداث چهارخطه دو طرفه صلوات آباد افزود: این طرح به طول 21.5 کیلومتر در حال احداث است که در سفر شهریور ماه رئیس سازمان برنامه و بودجه 550 میلیارد ریال برای ادامه عملیات آن اعتبار تخصیص داده شد.
رامین محمودی اضافه کرد: تاکنون 3 کیلومتر از این طرح آسفالت ریزی شده و حدود هشت کیلومتر دیگر آن نیز آماده آسفالت ریزی است که با احتساب انجام عملیات زیرسازی و ترانشه برداری در برخی نقاط پیشرفت فیزیکی آن 43 درصد است.
وی افزود: راه و شهرسازی برای تسریع در اجرای عملیات این طرح پنج هزار تن قیر یارانه ای تخصیص داده که تاکنون حواله یک هزار تن آن صادر شده که از این میزان 400 تن به کارگاه طرح حمل شده است.
محمودی در حاشیه بازدید از طرح احداث سه راهی مریوان به سقز و سنندج یادآور شد: این طرح یکی از پروژه های مهم استان در تقویت ایمنی جاده هاست که اکنون با 100 میلیارد ریال اعتبار مصوب در حال احداث است.
وی اظهار داشت: این طرح اکنون از 25 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار تا تیر ماه سال آینده به بهره برداری برشد.
مدیر کل ورزش و جوانان کردستان نیز در حاشیه بازدید استاندار کردستان از طرح سالن 6 هزار نفری 22 گولان گفت: این طرح 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 29 میلیارد ریال اعتبار مصوب آن آماده پرداخت است.
حامد جولایی یادآور شد: این میران اعتبار شامل 60 میلیارد ریال استانی و 230 میلیارد ریال نیز اعتبارات ملی است که همزمان با پیشرفت کار به پیمانکاران پرداخت می شود.
وی افزود: اکنون برخی عملیات نارک کاری این طرح از جمله لوله کشی گاز و آب و سیم کشی آن باقی مانده که پس از اتمام محوطه سازی و پوشش سقف آن اجرا می شود.
جولایی اضافه کرد: محوطه سازی و پوشش سقف آن از سوی پیمانکاران در حال تکمیل است اما این پیمانکاران با چالش نوسانات قیمت دست و پنجه نرم می کنند و این عاملی بر روند کند عملیات ها است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در بازدید مسئولان استان از طرح تالار فرهنگ سنندج گفت: این طرح 39 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود در 24 ماه آینده به اتمام برسد.
جلال قلعه شاخانی افزود: این طرح یکی از طرح های مهم حوزه فرهنگ کردستان است و پس از بهره برداری بسیاری از نیازهای مهم این استان را بر طرف می کند.
وی تاکید کرد: تالار فرهنگ در زمینی به مساحت سه هزار و 800 متر با 15 هزار متر مربع زیربنا در طبقات مختلف در حال احداث است که دو سالن اجتماعات 200 نفری و یک هزار و 400 نفری و بخش های اداری و نگارخانه های هنری را در خود جای می دهد.
شهر دار سنندج نیز در بازدید مسئولان از طرح اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی این شهر گفت: این طرح به طول 650 متر در حال احداث است و 150 میلیارد ریال اعتبار مصوب استانی دارد که 23 میلیارد ریال آن در سال جاری تامین شده است.
حشمت الله صیدی افزود: در این طرح علاوه بر اینکه فاضلاب شهری پوشانده می شود یک دهنه پل به طول 22 متر و عرض 28 متر نیز احداث می شود.
وی تاکید کرد: تلاش شهرداری در این است که با همکاری سایر دستگاه ها و استانداری طرح را هر چه سریعتر به بهره برداری برساند.
کردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 کیلومتر مربع در غرب ایران واقع شده و در مجموع یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساکن هستند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.