به گزارش خبرنگار ایرنا، جلال قلعه شاخانی روز شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه که از 18 تا 23 مهر در محل دائمی نمایشگاه های کردستان در سنندج بر پا شد، 85 هزار عنوان کتاب عرضه شده بود.
وی با اشاره به اینکه مردم استقبال گسترده ای از این نمایشگاه داشتند، افزود: استقبال از نمایشگاه کتاب، نشان دهنده فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نزد مردم این استان و اهمیت رویدادهای فرهنگی در این دیار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: میزان خرید مردم از نمایشگاه هشتم شامل بن کارت خرید، تراکنش کارتخوان های نصب شده در غرفه ها و وجوه نقد پرداختی است.
وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه های استانی کتاب از جمله اقدامات مهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف توسعه فرهنگ مطالعه و امکان دسترسی آسان مردم مناطق مختلف به کتاب است.
قلعه شاخانی اضافه کرد: در این دوره از نمایشگاه، 73 هزار و 500 عنوان کتاب از ناشران داخلی و هشت هزار و 400 عنوان کتاب از ناشران بین المللی و 2 هزار 800 عنوان کتاب نیز از سوی ناشران اقلیم کردستان عراق عرضه شد.
به گزارش ایرنا، هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان با شرکت 364 ناشر و نمایندگی داخلی، 52 ناشر و نمایندگی لاتین و هشت ناشر اقلیم کردستان عراق بر پا شده بود.
آسیب شناسی تواریخ کردی، اسناد و نسخ خطی کردستان، ادبیات کردی نقد و ترجمه، زبان کوردی و گویش ها، بازار نشر کتاب و مطبوعات و ادبیات کودک و نوجوان از جمله نشست های تخصصی حاشیه این نمایشگاه بود که با حضور هیات علمی نمایشگاه های کتاب، صاحب نظران، اصحاب فرهنگ و هنر و اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها برگزار شد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.