فردین سعیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 25 طرح روستایی دیگر نیز مورد تصویب کمیته فنی در استان قرار گرفته اند و تسهیلات به انها در حال پرداخت است.
وی با اشاره به اینکه متقاضیان اشتغال در رشته های فناوری اطلاعات و ارتباطات این استان 230 میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند، افزود: این میزان تسهیلات در بخش های مشاغل خانگی و اشتغال پایدار روستایی به متقاضیان پرداخت می شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اضافه کرد: تعداد کل طرح های اشتغال پایدار روستایی 50 و طرح های متقاضیان بخش مشاغل خانگی نیز 86 فقره است.
وی با اشاره به اینکه از 11 نهاد اشتغالزایی طرح تکاپو، سه مورد پارسال و هشت مورد هم امسال به بهره برداری رسید، یادآور شد: این طرح ها شامل 2 مرکز شهرستانی گیم، انیمیش و محتوای دیجیتال، مرکز بین المللی جذب نرم افزارهای برون سپاری، مرکز نوآوری تولید اپلیکیشن، فروشگاه اینترنتی زندانیان و گروه های خاص، پایانه صادراتی، شتاب دهنده استانی و کارخانه نوآوری است.
سعیدی اضافه کرد: دولت برای حمایت از طرح های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات حمایت های مختلفی را اعمال می کند که از جمله آن می توان به تخصیص تجهیزات فیزیکی و سخت افزاری برای آموزش و راه اندازی نهادهای مختلف پیشران توسعه این کسب و کارها اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح توسعه کسب و کار اشتغال پایدار( تکاپو) در 10 استان در رسته فعالیت های فناوری اطلاعات، گیاهان دارویی، پوشاک و گردشگری، اجرای آزمایشی طرح کارورزی در هفت استان و تعیین رسته فعالیت های دارای اولویت ایجاد اشتغال در تمام استان های کشور از جمله برنامه های توسعه اشتغال در کشور است.
بیش از 500 هزار کاربر در کردستان از خدمات اینترنت بهره مند هستند و 142 هزار و 506 خط دائمی در این استان فعال است که شامل بیش از 50 درصد کل جمعیت استان می شود.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.