به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: مردم باید با اتحاد و یکدلی، پشتیبانی از مسئولان و پیروی از رهنمودهای رهبری در مقابل توطئه ها و فشارهای دشمنان بایستند.
وی تحریم های آمریکا علیه کشورمان را جنگ روانی ضد مردم دانست و افزود: شرکت های اروپایی نیز ارزیابی کرده اند که همراهی با آمریکا در تحریم ضد کشورمان، به ضررشان خواهند بود.
خطیب جمعه سنندج تاکید کرد: شرایط کنونی کشور و مشکلات اقتصادی ایجاب می کند که نخبگان و فعالان دلسوز، احساس مسئولیت مضاعف کرده و با ظرفیت های علمی و تجربه های خود در راستای رفع مشکلات به مسئولان کمک کنند.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه ها با بیان اینکه خداوند در قرآن بارها انسان مسلمان را به شکیبایی و صبر در برابر سختی ها سفارش کرده است، یادآور شد: بنابر فرموده پروردگار به دنبال هر سختی آسانی است.
ماموستا خدایی اضافه کرد: کسانی که صبور بوده، از دستورات خداوند و پیامبر(ص) پیروی و در پنهان و آشکار انفاق می کنند، در دنیا و آخرت سعادتمند هستند و بهشت ابدی در انتظار آنها است.
مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان نیز پیش از خطبه ها به مناسبت هفته بیمه سلامت در سخنانی اظهار داشت: ۴۲ میلیون نفر در کشور تحت پوشش این بیمه هستند که سهم کردستان از این رقم، یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.
انور اسماعیلی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند، افزود: این بیمه در کردستان از طریق ۶ صندوق به مردم خدمات ارائه می دهد که صندوق روستایی با ۶۰۰ هزار نفر عضو، بزرگترین صندوق این بیمه در استان است.
وی با بیان اینکه ۹۵ درصد هزینه های درمانی بیمه سلامت را دولت پرداخت می کند، یادآور شد: ۹۰۰ هزار نفر در کردستان دفترچه رایگان بیمه سلامت دریافت کرده اند.
اسماعیلی با بیان اینکه بیمه سلامت کردستان سال گذشته چهار هزار میلیارد ریال هزینه کرده است، اضافه کرد: صندوق بیماران خاص با ۲۵۰ میلیارد ریال بیشترین هزینه درمانی را در سال ۹۶ داشته است.
از ۲۷ مهرماه تا سه آبان به نام هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است. اداره کل بیمه سلامت کردستان با ۱۰ اداره و ۳۳ دفتر پیشخوان طرف قرارداد در بخش های مختلف به مردم تحت پوشش استان خدمات ارائه می دهد.
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.