محسن ابراهیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح تک خوانی کنتور برق در بیش از 20 روستای شهرستان بیجار در راستای خدمت رسانی و اجرای عدالت در فروش برق و پرداخت میزان مصرف توسط مشترکان روستایی به بهره برداری رسید.
وی افزود: با توجه به مشکلات متعددی که محاسبه میزان مصرف و سهم پرداخت ساکنین برای ساکنین یک روستا در بر داشت، این طرح با اعتبار 45 میلیارد ریال اجرا شد و از این طریق بیش از 12 هزار مشترک روستایی شهرستان دارای کنتور برق مستقل شدند.
ابراهیمی با بیان اینکه تعداد مشترکان روستایی 15 هزار اشتراک است گفت: با اجرای این طرح در 6 ماهه نخست سال جاری و صاحب کنتور شدن 12 هزار مشترک، حدود سه هزار مشترک دیگر نیز تا پایان سال از مزایای نصب کنتور مستقل بهره مند خواهند شد و همه مشترکین روستایی از کنتور مستقل بهره مند خواهند بود.
او تشریح کرد: بسیاری از روستاها در دهه اول انقلاب توسط جهاد سازندگی برق رسانی شد که این انشعاب به صورت بار فروش بوده است و برای هر روستا فقط یک فیش مصرفی صادر و ساکنین روستا باید برای جمع آوری هزینه مصرفی با شورای روستا نسبت به جمع آوری مبلغ همکاری می کردند.
ابراهیمی تاکید کرد: در حال حاضر روستاهای شهرک، چشمه کوره، قدیم خان، چشمه جان قلی، ده رقه، درویش خاکی، چشمه کاظم، گاو دانه زار، زرین جوب، خرزین، نگارستان، امین آباد، کریم کندی، ینگی کند، باباکرم، محمد آباد علی اکبر خان، حسین اباد گرگان، ابراهیم آباد، مبارک آباد، آقا مراد دارای کنتور مستقل هستند و تا پایان سال جاری هیچ روستایی دارای کنتور مشترک نخواهد بود.
بیجار با 41 هزار مشترک برق، 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.