به گزارش خبرنگار ایرنا وریا وثوقی روز پنجشنبه در پنجمن نشست با گروه گردشگری 'شاید وقتی دیگر' که در سالن اجتماعات هتل هاله برگزار شد افزود: سرمایه گذارنی که در حوزه گردشگری و توسعه صنعت توریسم سرمایه گذاری کنند زمین با اقساط بلند مدت داده می شود و همچنین برای ایجاد زیرساخت ها همکاری می کنیم.
وی با اشاره به همراهی شهرداری بانه با حوزه گردشگری اظهار داشت: ساخت مجتمع های تفریحی و گردشگری در برنامه کاری شهرداری قرار گرفته و پروژه های مجتمع تفریحی و گردشگری بابوس به مساحت 10 هکتار، دهکده توریستی به مساحت 760 هکتار در نزدیکی سد سبدلو و ورودی شهر بانه به مساحت 10 هکتار از جمله پروژه های حوزه گردشگری بانه است که توسط شورا و شهرداری بانه تصویب شده است.
وی اضافه کرد: در این مجتمع های تفریحی گردشگری سویت های اقامتی، رستوران های سنتی، شهر بازی، موزه، باغ پرندگان، باغ گلها، پارکینگ و فضاهای ورزشی تعریف شده و مناسبترین مکان را برای بوم گردی در اختیار داریم که به دنبال جذب سرمایه گذار برای ساخت این مجتمع ها هستیم.
وثوقی جشنواره هه لپه رکی، آیین های بومی و محلی، جشنواره داستان نویسی و جایزه دکتر ابرهیم یونسی را از جمله برنامه های فرهنگی شورا و شهرداری برای جذب گردشگران عنوان کرد و افزود: شهرستان بانه ظرفیت های خوب فرهنگی برای توسعه گردشگری دارد که نیاز به همکاری همه جانبه در این زمینه داریم.
وی گفت: شهر بانه در سالهای اخیر به عنوان نگین اقتصادی غرب کشور سالانه میلیون های مسافر از اقصاء نقاط کشور را به خود جذب کرده که این موهبتی برای این شهر کوچک مرزی است.
وی با بیان اینکه حضور مسافران بر مدیریت شهری تاثیر گذاشته است افزود: توسعه اقتصادی شهر بانه باعث توسعه ساخت و سازهای بی رویه و تولید بیش از حد پسماند شهری و معضلات دیگر شد که این مشکلات مدیریت شهر را با مشکل مواجه کرد.
وثوقی با اشاره به اینکه شهرداری توانست از توسعه نامتوازن شهری جلو گیری کنند، اظهار داشت: مدیریت مشکلات شهری باعث شده که ما از ماندگاری بیشتر توریست ها و مسافرین غافل شویم.
وی اضافه کرد: شهرداری بانه از توسعه تجاری شهری به خوبی بهره گرفت و در احداث مجتمع های تجاری و چندین پروژه دیگر به صورت مشارکتی همکاری کرد.
وی به احداث فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی به مساحت 35 هکتار اشاره کرد و گفت: فاز نخست این منطقه شروع شده و در صورتی که منطقه آزاد با رای شورای نگهبان مصوب شود، قابلیت های خوبی برای توسعه تجاری و گردشگری شهرستان بانه فراهم می شود.
شهردار بانه ادامه داد: طبیعت بکر، غازهای بکر، منابع طبیعی، آداب و رسوم منطقه و روستاهای هدف گردشگری از جمله ظرفیت های خوب گردشگری در بانه هستند و می توانند راه را برای توسعه گردشگری شهرستان هموار کنند.
وی اظهار داشت: شهرداری بانه به دنبال سرمایه گذار در بخش احداث مجتمع ها است و در صورتی که سرمایه گذاران برای احداث این پروژه ها همکاری کنند از مشوق های ویژه شهرداری بانه برخوردار می شوند.
یک عضور شورا نیز در این نشست گفت: شهرستان مرزی بانه باوجود محرومیت و محدودیت های زیاد با همت مردم و همکاری دولت در زمینه تجاری به خوبی رشد کرده و جایگاه بسیاری خوبی در کشور پیدا کرده است.
کردستان مصطفی زاده افزود: تجار بانه ای با تجار بسیاری از کشورها همکاری تجاری دارند و تاحدود زیادی بانه برای تجار دیگر کشورها شناخته شده اما مشکلات اقتصادی کشور امسال گریبان گیر شهر بانه هم شد و تجارت رکود پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: در شهر بانه زیرساخت هایی مانند همجواری با اقلیم کردستان، میراث فرهنگی و تاریخی و جاذبه های بکر گردشگری و طبیعی وجود دارد که زمینه را برای توسعه صنعت گردشگری هموار می کنند.
وی اضافه کرد: زمینه برای توسعه صنعت توریسم درمانی به واسطه هم مرز بودن با اقلیم کردستان فراهم است و توسعه این صنعت نیاز به ایجاد زیرساخت های تخصصی مناسب دارد.
به گزارش ایرنا گروه گردشگری «شاید وقتی دیگر» گروهی متشکل از استادان و و مدیران حوزه گردشگری کشور است که به منظور توسعه و شناسایی ظرفیت های گردشگری به شهرها و استان های گردشگر پذیر کشور سفر می کنند و راهکارهای علمی و عملی برای رشد و توسعه گردشگری منطقه را شناسایی و ارائه می دهند و از ظرفیت های گردشگری منطقه بازید می کنند.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7496/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.