شرمین شریفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات هرس درختان در راستای حذف شاخه های خشک و اضافی، قطع پاجوش ها، افزایش طول عمر درختان و کاهش آفت و بیماری انجام می شود.
وی افزود: ایجاد شرایط مطلوب برای ورود نور و هوای کافی برای رشد مناسب درختان و افزایش دید مناسب برای رانندگان از دیگر اهداف اجرای این عملیات است.
وی گفت: عملیات هرس درختان با اصلاح فرم پرچین ها در رفیوژها و درختچه ها و با همکاری مناطق در قالب 12 اکیپ آغاز شده و تا نیمه اول اسفند ماه امسال ادامه دارد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج، افزود: این عملیات از امروز آغاز شده و در حال حاضر چندین اکیپ از کارگران فضای سبز در حال هرس درختان پارک جنگلی آبیدر هستند.
حفظ و نگهداری از درختان شهر و هرس به موقع آن در راستای زیباسازی نما و منظر شهری و آراستگی یکی از برنامه های شهرداری است که هر ساله در چند مرحله انجام می شود.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره می شود و در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از 260 هکتار در مجموع 90 بوستان عمومی و بوستان محله در نقاط مختلف شهر به وسعت 2 میلیون مترمکعب وجود دارد.
سرانه فضای سبز در این شهر 6 مترمربع برای هر شهروند و نصف میانگین سرانه فضای سبز در کشور است.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.