حجت الاسلام عباس ایزدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 6 دانگ اراضی روستای خسروآباد توسط مرحوم حاج الله یار خان بیش از 126 سال پیش از این در بیجار وقف زائران پیاده اربعین حسینی که از مسیر بیجار به کربلا می روند شده است.
وی افزود: هر ساله از درآمد زراعت گندم در روستای خسروآباد و با کمک سایر خیرین، حدود یک میلیارد ریال برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی، اطعام مسکین و برنامه های فرهنگی و مذهبی هزینه می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار گفت: سه دانگ زمین های کشاورزی روستای خرم آباد از توابع شهرستان بیجار هم از 108 سال پیش توسط مالک برای اربعین حسینی وقف شده است.
او بیان کرد: مرحومه انوار و محترم السلطنه در سال 1332 هجری قمری هم سه دانگ از اراضی کشاورزی روستای خرم آباد را با نیت خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات و روضه خوانی حضرت اباعبدالله حسین(ع) وقف کرده است.
حجت الاسلام ایزدی از ثبت پنج موقوفه جدید در 6 ماهه نخست سال جاری در بیجار خبر داد و خاطر نشان کرد: پنج موقوفه جدید به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال با نیت کمک به مساجد، یاری ایتام، توسعه امامزادگان و ترویج برنامه های قرآنی در شهرستان بیجار وقف شده است.
بیش از 190 موقوفه در شهرستان بیجار ثبت شده است و بیجار با 89 هزار نفر جمعیت در شرق استان کردستان قرار دارد.
7350/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.