خسرو سیف پناهی شعبانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و مدل های پیش یابی هواشناسی وضعیت جوی این استان در سه روز آینده کمی تا قسمتی ابری بتدریج افزایش ابر با احتمال رگبار و رعدو برق پراکنده،گاهی وزش باد شدید و کاهش دما است.
وی افزود: به طوری که از امروز چهارشنبه تا روز جمعه دما سه تا چهار درجه سانتیگراد بخصوص در طول روز کاهش می یابد و به همین علت علاوه بر بارش های پراکنده امکان بارش تگرگ نیز در برخی از نقاط استان وجود دارد.
وی اضافه کرد: از امروز چهارشنبه تا روز جمعه بعلت رطوبت موجود در منطقه و افزایش ناپایداری جو شاهد رشد و افزایش ابر، وزش باد ( گاهی شدید) و رگبار و رعد و برق پراکنده در سطح استان خواهیم بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: با توجه به این پیش بینی ها به کشاورزان توصیه می شود در بخش زراعت، در کشت مزارع گندم و جو، برداشت مزارع سیب زمینی و آماده سازی زمین جهت کشت گندم آبی در تناوب تسریع داشته باشند.
سیف پناهی شعبانی افزود: همچنین انتقال محصول سیب زمینی برداشت شده به انبارها و مبارزه با علف های هرز و افت شته مومی در مزارع کلزا از دیگر توصیه های کشاورزی به بهره برداران این استان است.
وی افزود: در 24 ساعت گذشته شاهد بارندگی در برخی از شهرستان های استان بودیم که بانه با 4.3 میلیمیتر، مریوان با 4 میلمیتر و سروآباد با 2 میلمیتر بیشترین میزان بارش ها را به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: در این مدت بابارشانی و سراب شهرک با حداقل دمای یک درجه و سروآباد با حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد بالای صفر، به ترتیب خنک ترین و گرم ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بوده است.
سیف پناهی یادآور شد: هوای سنندج هم در شبانه روز گذشته بین هشت و 26 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
به گزارش ایرنا، استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین سالانه بارندگی در استان کردستان بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
3034/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.