سرپرست آموزش و پرورش شهرستان سروآباد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برخی در فضای مجازی مشخصا از روستای چشمیدر نام برده و مدعی کمبود معلم در این روستا شده بودند، اظهار داشت: در روستای چشمیدر بخش مرکزی تنها 32 دانش آموز وجود دارد که برای این تعداد دانش آموز 2 معلم اختصاص داده شده است.
احمد مرادی افزود: خواسته اهالی روستای چشمیدر افزایش تعداد کلاس های درس به سه کلاس است که باتوجه به آمار دانش آموزان این روستا امکان سه کلاسه کردن این مدرسه وجود ندارد.
وی اضافه کرد: در برخی از روستاهای شهرستان سروآباد با وجود 61 دانش آموز تنها سه کلاس داریم و این تعداد کلاس درس برای 61 دانش آموز با میانگین هر کلاس 20 نفر منطقی و طبق استاندارد است.
وی با اشاره به کمبود معلم در روستاهای زوم و روآر گفت: باتوجه به سکونت تنها چند خانوار در روستای زوم در این روستا هیچ دانش آموزی نداریم و در روستای روآر نیز چهار دانش آموز داریم.
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان سروآباد یادآور شد: باتوجه به اینکه چهار دانش آموز روستای روآر در مقاطع تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل هستند باید برای آنها 2 معلم درس اختصاص بدهیم که این امکان وجود دارد.
مرادی افزود: باتوجه به فاصله کم روستاهای زوم و روآر با روستاهای دل و دلمرز به اولیای این چهار دانش آموز پیشنهاد داده ایم که دانش آموزان خود را به روستای دل یا دلمرز بفرستند.
وی اظهار داشت: در صورت موافقت اولیای دانش آموزان با تحصیل فرزندانشان در مدرسه روستاهای اطراف، اداره آموزش و پرورش هزینه تردد این چهار دانش آموز را نیز پرداخت خواهد کرد.
به گفته وی، در شهرستان سروآباد هم اکنون هفت هزار دانش آموز در 78 مدرسه ابتدایی، 49 مدرسه متوسطه اول و 15 مدرسه متوسطه دوم مشغول تحصیل هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در چند روز گذشته اهالی برخی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان سروآباد با انتشار مطالبی در فضای مجازی اعتراض خود را نسبت به کمبود معلم در روستاها بیان کرده بودند و در این راستا نیز یکی از رسانه ها با انتشار خبری نوشته بود، اهالی روستای چشمیدر در شهرستان سروآباد استان کردستان سه روز فرزندان خود را به دلیل کمبود معلم به مدرسه نفرستاده اند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.