به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع‌ رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در جلسه مسئولان ستاد موکب های اربعین حسینی اظهار داشت: کسانی که در راستای برگزاری این حرکت بزرگ تلاش و فعالیت می‌کنند شایسته تقدیر هستند و یقین داریم در روز محشر امام حسین (ع) به دادشان خواهد رسید.
وی اضافه کرد: رسیدگی به زائران اربعین حسینی استان‌های مختلف که از کردستان عبور می‌کنند اجر عظیمی دارد و باید خود را لایق این خدمت بدانیم که سهمی در این حرکت عظیم داشته باشیم.
آیت الله حسینی ‌شاهرودی افزود: امروز حرکت عظیم اربعین وجهه جهانی پیدا کرده و افراد زیادی از سراسر دنیا در آن حضور پیدا می‌کنند و هر سال به آمار زائرانی این مراسم معنوی افزوده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه حماسه زیارت اربعین در تاریخ اسلام مطرح بوده است، گفت: اربعین حسینی مانوری از جبهه حق در مقابل باطل است و پیاده روی اربعین بزرگترین مانور قدرت جهان اسلام است که هر سال با حضور مشتقان زیادی برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: راهپیمایی اربعین یک نقطه قوت برای مکتب مسلمانان محسوب می‌شود و نشانگر این است که ارادت به اهل بیت (ع) مختص یک قوم و یا کشور خاصی نبوده و روز به روز بیشتر و بیشتر و در جهان رونق پیدا می‌کند.
آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: این حرکت عظیم مردمی در امنیت کشور موثر خواهد بود و روحیه حسینی و احساس برادری که بدینوسیله حاکم می شود باعث لرزش و وحشت دشمنان می شود.
وی افزود: امیدواریم موکب هایی در شان کردستان در ورودی شهرهای استان که نشان از ارادت مردم به اهل بیت(ع) باشد، ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، مردم این استان کردستان در سومین سال متوالی با برپایی 12 موکب در کربلای معلی و چهار شهرستان بیجار، قروه، کامیاران و سنندج در خدمت عزاداران و زائرین اربعین حسینی هستند.
راهپیمایی اربعین، پیاده روی مسلمانان و آزادیخواهان کشورهای مختلف از نجف تا کربلا در کشور عراق است.
جمعیت حاضر در این راهپیمایی همه ساله میلیون‌ها نفر تخمین زده می‌شود بطوریکه تعداد زائران در سال 1392 حدود 15 میلیون، سال 1393 حدود 20 میلیون نفر و در سال 1394 نیز حدود 27 میلیون نفر گزارش شده است.
زائران ایرانی مسیر 80 کیلومتری نجف اشرف تا کربلای معلا را برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنند؛ این مسیر شامل یک هزار و 452 ستون (عمود) است که برای راهپیمایی پیش بینی شده و فاصله بین هر ستون با دیگری 50 متر است.
با متوسط پیاده روی هفت تا هشت ساعت در هر روز، مسیر نجف تا کربلا سه تا چهار روز طول می‌کشد.
کردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 کیلومتر مربع در غرب ایران واقع شده و 227 کیلومتر با کشور عراق مرز دارد؛ این استان در مجموع یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساکن هستند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.