حسین فیروزی روز شنبه در حاشیه برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تلاش خود را برای اینکه مرکز این استان به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود، بکار می گیریم.
وی با اشاره به اینکه مردم استان کتابخوان و علاقمند به کتاب هستند، افزود: تحقق این مساله مستلزم حمایت ادارات و سازمان هاست که حتما شاهد پشتیبانی مدیران از این اتفاق فرهنگی خواهیم بود.
فیروزی یادآور شد: اگر سنندج پایتخت کتاب ایران شود مبحث دور از انتظاری نیست و این اتفاق با همراهی و همکاری مدیران فرهنگی و اجرایی و علاقمندان به حوزه کتاب در آینده ای نزدیک تحقق پیدا خواهد کرد.
وی تاکید کرد: نیاز است دولت و مسئولان اجرایی در استان زیرساخت های فیزیکی لازم از جمله توسعه کتابخانه ها را ایجاد و نمایشگاه های کتاب را بطور مداوم بر پا کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: انجام اقدامات ترویجی و فرهنگ کتابخوانی از رسالت مسئولان، دانشگاه ها و ادارات فرهنگی است.
فیروزی اضافه کرد: می طلبد بخش خصوصی و دولتی در این ارتباط هم افزایی و تعامل داشته باشند تا بتوانیم به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.
وی توسعه و تکمیل زیرساخت فرهنگی بویژه پروژه های نیمه تمام فرهنگی در استان را در اولویت مدیریت استان دانست و افزود: تکمیل این پروژه ها کمک زیادی به افزایش فضای فیزیکی حوزه فرهنگی خواهد کرد.
فیروزی در خصوص نمایشگاه هشتم کتاب هم اظهار داشت: تنوع و تعداد عناوین کتاب های عرضه شده در نمایشگاه مطلوب است و استقبال چشمگیر مردم نشانه علاقه آنها به کتاب است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در خصوص محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب یادآور شد: در گذشته مشکل زمین برای احداث نمایشگاه بین المللی در استان داشتیم که از دو سال گذشته زمینی در حدود 11 هکتار به اتاق بازرگانی سنندج برای ایجاد چنین محلی واگذار شده است.
وی اضافه کرد: چند قطعه زمین در مجموعه مذکور متعلق به سایر ادارات و سازمان هاست که منجر به کُند پیش رفتن عملیات احداث نمایشگاه شده بود که این مشکل اینک بر طرف شده است.
فیروزی افزود: هم اکنون اجرای پروژه نمایشگاه بین المللی کردستان در مرحله طراحی نقشه است و امیدواریم هر چه سریعتر عملیات اجرایی آن هم آغاز شود.
معاون استاندارکردستان از دیگر مسایل حائز اهمیت را توجه به اقتصاد فرهنگ دانست و گفت: برپایی نمایشگاه می تواند سهم زیادی در توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر استان داشته باشد.
وی تاکید کرد: در چنین رویدادهایی شاهد تلفیق اقتصاد و فرهنگ هستیم که تقویت این دو حوزه در دستور کار قرار دارد.
هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب از ١٨ تا ٢٣ مهر ٩٧ در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی شهر سنندج دایر است.
٦٣٦ ناشر برای شرکت در این دوره از نمایشگاه کتاب در کردستان ثبت نام کردند و کتاب های خود را در ٢٣٠ غرفه به نمایش گذاشته اند، غرفه ها شامل ٢٠٥ مورد ویژه ناشران خارج از استان و ٢٥ غرفه برای ناشران استانی است.
٤١٢ ناشر داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند، این دوره از نمایشگاه کتاب با شرکت ٣٦٢ ناشر و نمایندگی داخلی شامل ١٩٥ ناشر مستقل، ١٥٧ ناشر نمایندگی، ١٠ ناشر استانی و ٥٢ ناشر لاتین بر پا شده است.
کتاب های این نمایشگاه با حداقل ٣٠ درصد تخفیف شامل ٢٠ درصد از طریق بن های خرید کتاب و تخفیف ١٠ درصدی ناشران به علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی عرضه می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.