محمدباقر محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه در حوادث، بیشترین آسیب به جامعه روستایی وارد می شود، بنابراین تشکیل تیم های امداد و نجات در این مناطق در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه معمولا جوامع روستایی بیشترین تلفات را از لحاظ مالی و جانی در حوادث متحمل می شوند، افزود: وجود بافت های فرسوده در روستاها و تاخیر در امداد رسانی بدلیل استقرار نیروهای امدادرسان در شهرها، از دلایل اصلی تشکیل این تیم ها است.
سرپرست جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: در روستاهایی که از این طرح استقبال کنند تیم های امداد تشکیل می شود سپس آموزش امدادی و کمک های اولیه به اعضای این تیم ها داده شده تا در مواجهه با حوادث، عملیات امداد و نجات را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه در همه حوادث بویژه زلزله اولین امداد رسان ها مردم منطقه هستند، اضافه کرد: اگر آموزش های لازم در مناطق روستایی داده شود، شاهد کاهش تلفات و آمار مصدومان و فوتی های حوادث خواهیم بود.
محمدی به برگزاری جلسات با مدیران شهرستانی و دهیاران نیز اشاره کرد و گفت: در قالب این این برنامه، مردم خود روستاها تیم بندی می شوند و امکانات اولیه در اختیار آنان قرار می گیرد تا در مواقع بحران و حوادث کار امداد رسانی را تسهیل کنند.
وی اظهار داشت: در 6 ماه گذشته بیش از 500 حادثه در کردستان اتفاق افتاده که اغلب آنها حوادث جاده ای بود و نیروهای مستقر در پایگاه های امدادی هلال احمر در خط مقدم کمک رسانی به حادثه دیدگان بودند.
جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 11 پایگاه امداد جاده ای، 100 تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.