به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز چهارشنبه در آیین گشایش هشتمین نمایشگاه کتاب کردستان اظهار داشت: اگر امروز از عظمت دانشمندان و بزرگان جهان به وجد می آییم همگی در سایه وجود و کتابت کتاب هایی است که از آنان به جای مانده است.
وی اضافه کرد: دین مبین اسلام پیام خود را با کتاب به جامعه ابلاغ کرده و در آن به قلم قسم می خورد از این جهت می توان گفت که کتاب و علم نشات گرفته از آن باعث می شود که زندگی به سمت نور و روشنایی هدایت شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه کتابت کتاب امری بسیار مهم و شایسته است اظهار داشت: باید در این موضوع به تولید اطلاعات و محتوا که مجموعه ای از فرهنگ را تشکیل می دهد توجه کنیم.
آیت الله سید حسینی شاهرودی اضافه کرد: استان کردستان از قبل به عنوان یک استان فرهنگی شناخته شده و کتاب در آن از اهمیت برخوردار بوده است.
وی افزود: اهمیت کتاب در جامعه به ویژه جمهوری اسلامی در آن زمانی بیشتر مشخص می شود که دشمنان اسلامی در تحریم های خود علیه این جامعه به دنبال آن بودند که با جلوگیری از ورود علم به داخل کشور عرصه علمی آن را متوقف کنند.
وی یادآور شد: از این رو لازم است کتاب و کتابخوانی در تمامی استان های کشور به ویژه کردستان که از گذشته در آن به کتاب و کتابت توجه شده مورد اهمیت بیشتری قرار گیرد و در تولید کتاب و محتوای آن از تنوع بیشتری استفاده شود.
وی همچنین به عادت دادن فرزندان جامعه به مطالعه کتاب تاکید کرد و گفت: باید برای این مهم از روش های مختلف از جمله مطالعه کتاب های فیزیکی و مطالعه کتاب ها و محتواهای مجازی نیز استفاده کرد.
هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب استان کردستان از ١٨ تا ٢٣ مهر ٩٧ در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی سنندج برگزار می شود.
٦٣٦ ناشر برای شرکت در این دوره از نمایشگاه کتاب در کردستان ثبت نام کردند که کتاب های خود را در ٢٣٠ غرفه به نمایش می گذارند که غرفه ها شامل ٢٠٥ مورد ویژه ناشران خارج از استان و ٢٥ غرفه برای ناشران استان است.
٤١٢ ناشر داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند و این دوره از نمایشگاه کتاب استانی با شرکت ٣٦٢ ناشر و نمایندگی داخلی شامل ١٩٥ ناشر مستقل، ١٥٧ ناشر نمایندگی، ١٠ ناشر استانی و ٥٢ ناشر لاتین برپا می شود.
کتاب های این نمایشگاه با حداقل ٣٠ درصد تخفیف شامل ٢٠ درصد از طریق بن های خرید کتاب و تخفیف ١٠ درصدی ناشران عرضه می شود.
3034/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.