به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر ورمقانی روز شنبه در نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران اظهار داشت: باید برای مقابله با بلایای طبیعی از جمله سیل، کولاک و کاهش دمای هوا آماده باشیم.
وی افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش دمای هوا، بارش باران و تگرگ طی روزهای آینده، استاندارد سازی زیرساخت ها، بهینه سازی تجهیزات و امکانات در کنار اطلاع رسانی می تواند به دستگاه های خدمات رسان و امدادی در زمان بحران کمک کند.
ورمقانی تاکید کرد: تمهیدات لازم برای مقابله با بحران کاهش دمای هوا و افزایش بارش ها باید اندیشیده شود و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان، ضمن آماده باش کامل، موظف هستند اقدامات لازم را برای عبور از این شرایط انجام دهند.
وی رعایت اصول استاندارد مقابله با بحران توسط مسئولان مرتبط را مهم دانست و یادآور شد: شرکت نفت مکلف به تامین سوخت جایگزین و مورد نیاز مرغداری ها، نانوایی ها و مدارس است و لازم است در زمان بحران پاسخگوی نیاز شهروندان باشند.
رئیس ستاد مدیریت بحران بیجار با بیان اینکه ادارات شهرستان باید سیستم 2 گانه سوز خود را آماده و آزمایش کنند، اضافه کرد: راهداری اقدامات لازم در ارتباط با پیشگیری و در کنار آن اطلاع رسانی به موقع و امداد رسانی را انجام دهد.
او با تاکید بر اینکه مسئولان دستگاه های عضو ستاد لازم است در دسترس باشند، گفت: حضور همه مدیران در زمان وقوع بحران ضروری است.
به گزارش ایرنا، رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: شهرستان بیجار با ثبت 5.3 میلی متر بارندگی، رکوردار بیشترین بارش در استان طی شبانه روز گذشته بوده است.
شهرستان بیجار با 89 هزار نفر جمعیت و 2200 کیلومتر راه ارتباطی اصلی و فرعی در 142 کیلومتر شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع است.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.