افشین فرخیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتباری بیش از 11 میلیارد ریال از بودجه ملی توسط نماینده شهرستان برای بازسازی دوباره استخر 17 شهریور که به مدت چهار سال بدون استفاده و تخریب شده بود، جذب و با معرفی پیمانکار، اقدامات عمرانی و بهسازی آن آغاز شده است.
وی با اشاره به تخریب کامل سقف و سیستم های گرمایشی، تصفیه و پمپ آب استخر به علت نگهداری نامناسب خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 50 درصد تاسیسات مورد نیاز خریداری شده است و با نصب سقف استخر، عملیات کاشی کاری و نصب سیستم های گرمایشی در مرحله اجرا است.
فرخیان اضافه کرد: ظرف مدت 45 روز آینده، فضای داخلی استخر، کاشی کاری دیواره ها، سیستم های گرمایشی و سرویس های بهداشتی تکمیل خواهد شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه لوازمی که در گذشته برای این استخر خریداری و نصب شده از بهترین کیفیت برخودار بوده است یادآور شد: عدم اطلاع از نحوه نگهداری تاسیسات و عدم مدیریت مناسب، موجب شده است که این میزان بودجه که می توانست یک سالن ورزشی جدید را احداث و تجهیز نماید، هزینه احیاء دوباره استخر خواهد شد.
وی افزود: استخر 17 شهریور در سال 87 با اعتباری بیش از 45 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و پس از پنج سال فعالیت در سال 92 به طور کامل تخریب شد.
فرخیان همچنین از تصویب سه میلیارد ریال برای بازسازی استادیوم ورزشی 17 شهریور بیجار خبرداد و گفت: این میزان اعتبار هم از بخش اعتبارات ملی ( ارزش افزود) برای طرح بازسازی استادیوم 17 شهریور مورد تصویب قرار گرفته و امیدواریم در تیرماه 98 و پایان سال مالی جاری تخصیص یابد.
او با اشاره به تخصیص اعتبار 300 میلیون ریالی برای برگزاری جشنواره اسب کرُد توسط هیأت سواری کاری بیجار اظهار داشت: این میزان اعتبار در سه نوبت به صورت مستقیم به حساب هیأت سوارکاری بیجار برای هزینه جشنواره اسب کرد واریز شده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان از آغاز طرح مطالعاتی پیست اسکی برفی و چمن نسار بیجار هم خبرداد و گفت: طرح مطالعات مجموعه ورزشی پیست اسکی نسار که ظرفیت اسکی برفی در فصل زمستان و اسکی چمن در فصل تابستان را دارد آغاز شده است و برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه بیش از 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
شهرستان بیجار با 89 هزار نفر جمعیت، حدود 12 هزار ورزشکار دارد که از این تعداد هشت هزار نفر دارای بیمه ورزشکاری هستند و در 11 مکان ورزشی فعالیت دارند.
بیجار در 142 کیلومتری شهر سنندج و در شرق استان کردستان واقع است.
7350/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.