اهون احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کار در قالب اجرای فاز اول مرحله دوم واکسیناسیون دام ها علیه بیماری تب برفکی در جمعیت دام های سنگین (گاو و گوساله) انجام شد.
وی افزود: این مرحله از واکسیناسیون همزمان با دیگر شهرهای استان کردستان از اول مهر 97 با بکارگیری توان بخش دولتی و بخش خصوصی حوزه دامپزشکی آغاز شده و به مدت 25 روز ادامه دارد.
رئیس شبکه دامپزشکی دیواندره اضافه کرد: با توجه به مایه کوبی منظم و هدفمند سه مرحله ای سال گذشته و انجام فاز اول این مایه کوبی، پیشگیری مناسبی در جهت عدم ابتلای دام ها به بیماری تب برفکی صورت گرفت به گونه ای که بیماری فوق در این شهرستان تحت کنترل است.
وی با بیان اینکه تمام خدمات ارائه شده به دامداران (واکسیناسیون) به صورت رایگان بود، یادآور شد: در فاز اول واکسیناسیون جمعیت دامی شهرستان علیه بیماری تب برفکی از واکسن های با کیفیت تولید داخل و وارداتی استفاده شد.
احمدی تاکید کرد: در 6 ماه نخست سال جاری 350 راس دام سنگین و 10 هزار راس دام سبک در شهرستان دیواندره علیه بیماری های تب برفکی و تب مالت به صورت رایگان واکسنه شدند.
وی گفت: بیماری تب برفکی یک نوع بیماری ویروسی غیر مشترک در انسان و دام است که علاوه بر ایجاد تلفات در دام های جوان، باعث کاهش تولید در دام ها و خسارت زیاد اقتصادی به دامداران می شود.
رئیس شبکه دامپزشکی دیواندره خواستار همکاری بیشتر دامداران با اکیپ دامپزشکی در واکسینه کردن دام های خود علیه بیماری تب برفکی شد.
شهرستان دیواندره با جمعیت 80 هزار نفری در 85 کیلومتری جنوب غربی شهر سنندج قرار دارد.
7353/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.