به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر ورمقانی شامگاه شنبه در آیین گرامیداشت روز آتش نشان اظهار داشت: کلمات ایثار و فداکاری را می توان با تمام معنای آن برای تشریح عملکرد و اهمیت یک آتش نشان و ارزش والای کارش بکار برد.
وی افزود: آتش نشانان با از جان گذشتگی، ایثار و فداکاری، بدون چشمداشت به مزایای مالی برای نجات جان و مال دیگران، لحظه ایی درنگ و کوتاهی نمی کنند.
فرماندار بیجار تاکید کرد: این شهرستان با وسعت زیادی که دارد پوشش حوادث آن توسط نیروها و امکانات محدود آتش نشانی و امدادی یک کار جهادی است.
وی با اشاره به اینکه مساحت شهرستان و تعداد نیروهای امداد و نجات به همراه امکانات، جوابگوی اتفاقات و حوادث غیر مترقبه نیستف یاداور شد: این حوزه نیازمند سرمایه گذاری و تقویت نیروی انسانی و افزایش امکانات است.
ورمقانی با تاکید بر اینکه وضعیت موجود تجهیزات و نیروی انسانی حوزه آتش نشانی بیجار نگران کننده است، اضافه کرد: این شهرستان با پنج محور مواصلاتی پر ترافیک، نیازمند استقرار ایستگاه های امداد و نجات، راهداری و آتش نشانی بیشتری است.
وی با تشریح اینکه حوادث و اتفاقات هیچگاه خبر نمی دهند، گفت: باید اقدامات پیشگیرانه و مناسب وضعیت موجود شهرستان، صورت گیرد که برای تحقق این هدف ورود سرمایه گذاران و حمایت های دولت نیاز است.
فرماندار بیجار با بیان اینکه تا به امروز در حوادث و اتفاقات، کمبودها احساس نشده است و خلاها را نیروهای امداد و نجات با ایثار و از خود گذشتگی جبران کرده اند، اظهار داشت: وظیفه همه آحاد جامعه است که سپاسگذار و قدردان این فداکاری ها باشند.
وی با اشاره به شرایط کاری سخت و خطرناک، مشکلات اقتصادی، حقوق معوق و وضعیت قراردادی نیروهای آتش نشانی بیجار افزود: شهردار، اعضای شورای شهر، نماینده مردم شهرستان در مجلس و فرمانداری در تلاش هستند برای بهبود وضعیت فعلی و رفع مشکلات این قشر از همه ظرفیت ها استفاده کنند.
ورمقانی تاکید کرد: روز آتش نشان باید همچون سایر ایام ملی، با برگزاری آیینی از مقام ارزشمند آتش نشانان تقدیر و تجلیل به عمل آید.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر به آتش نشانان و امدادگران از این مقام ارزشمند این افراد تجلیل به عمل آمد.
هفتم مهر در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز آتش نشان نامگذاری شده است و علت آن، در روز 7 مهر 1359 وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهرهای اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجددا هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که این حمله منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان شد.
شماره 125 پل ارتباطی مردم با آتش نشانی است که به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به شهروندان است.
بیجار با 2 ایستگاه آتش نشانی، 9 دستگاه خودروی مخصوص اطفای حریق و 18 نیروی عملیاتی در حوادث و اتفاقات با سرعت عمل حضور پیدا می کنند.
شهرستان بیجار با 89 هزار نفر جمعیت در 142 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و با داشتن بیشترین گستردگی جغرافیایی به علت واقع شدن در منطقه خشک و کم باران با مشکلات زیادی در حوزه حوادث مواجه است.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.