سهیل فضل وزیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از تعداد عملیات انجام شده توسط آتش نشانان در نیمه نخست امسال، 339 مورد نیز مربوط به عملیات امداد و نجات بوده است.
وی افزود: در این مدت، 350 مورد آتش سوزی فضای سبز، 54 مورد مسکونی، 31 مورد خودرو، 19 فقره ضایعات، 6 فقره تاسیسات شهری، 2 مورد انبار و مراکز بهداشتی و تجمعی نیز هر کدام یک مورد مهار شده است.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج انجام 128 مورد عملیات گرفتن حیوانات وحشی، 81 مورد رفع گرفتاری در آسانسور، 26 فقره تصادف، 24 مورد رهاسازی انگشتر، امداد در آبگرفتگی و سیلاب 17 مورد، قفل شدن درب 13 مورد، غواصی 6 مورد، چهار فقره انفجار گاز و 2 فقره سقوط از ارتفاع را از جمله عملیات های امداد و نجات در این مدت اعلام کرد.
وی با بیان اینکه در عملیات های انجام شده 33 نفر آسیب دیده و 21 نفر فوت شدند، تاکید کرد: از عملیات های انجام شده در نیمه نخست امسال و بر اساس محدوده جغرافی 804 عملیات در داخل محدوده شهری، 13 عملیات خارج از محدوده و 10 مورد عملیات امداد و نجات در روستاها انجام شد.
به گزارش ایرنا، هشت ایستگاه آتش نشانی فعال و مجهز در سنندج وجود دارد که سه ایستگاه در نواحی منفصل و پنج ایستگاه در مناطق مرکزی قرار دارد.
ایستگاه های آتش نشانی این شهرستان با 153 نفر نیرو، خدمات مختلفی را به
شهروندان ارائه می دهد که 130 نفر از این نیروها، عملیاتی هستند.
هفتم مهر ماه هر سال به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.