به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم مجتهدزاده روز شنبه در همایش تجلیل از زنان رزمنده و ایثارگر استان کردستان اظهار داشت: اقتدار کشور در عرصه بین المللی و مذاکرات، مدیون و مرهون حضور و پشتیبانی مردم است و دشمنان در توطئه های خود همواره بر روی کمرنگ کردن این حضورها مانور می دهند.
وی با بیان اینکه حضور در صحنه کمک به انقلاب و حفظ و تداوم نظام است، افزود: دوران هشت ساله دفاع مقدس یک مدل موفقی از ایثارگری ها و از خودگذشتگی های مردم و در عین حال به قدرت رسیدن ها بوده است.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه جنگ تحمیلی هشت ساله بار ایدئولوژیک بر روی دفاع ما گذاشت، تاکید کرد: امروز همه تلاش دشمن این است که این بار ایدئولوژیک را از ما گرفته و ما را به انسان هایی خنثی و بی تفاوت تبدیل کنند.
وی یادآور شد: در هشت سال جنگ تحمیلی، یک وفاق و همدلی خوبی در بین همه مردم بدور از گویش ها و تفکرات وجود داشت و دلیل اصلی پیروزی ما نیز همین انسجام و اتحاد بود.
مجتهدزاده اضافه کرد: هر چند در دوران دفاع مقدس متحمل سختی ها و آسیب های زیادی شده و خیلی از چیزها را از دست دادیم اما یک پیام اصلی پایدار ماند و آن اینکه اگر مردم در کنار هم بوده و وحدت، اتحاد و ایمان به خدا داشته باشند معجزات یکی پس از دیگری واقع خواهد شد.
وی گفت: وقتی کشورهای بزرگ دنیا دور هم جمع شده و می خواهند با ایران مذاکره کنند این نشان می دهد، ما از اقتدار و قدرت زیادی برخوردار هستیم و می طلبد با حفط وحدت همانند دوران دفاع مقدس توطئه های دشمنان را نقش بر آب کنیم.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تاکید بر اینکه امروز باید در عرصه جنگ نرم پیروز میدان باشیم، افزود: پیروزی در این جنگ، یک مجاهدت، تلاش و وحدت دیگر می خواهد و باید از تفکرات فرقه گرایانه دوری کرده و منسجم و متحد در کنار هم باشیم.
وی اضافه کرد: امروز منافع تک تک ما به همدیگر ربط دارد و همانند بندهای یک ریسمان هستیم که اگر پاره شود از هم گسیخته خواهیم شد لذا در عرصه جنگ نرم اگر در کنار هم نباشیم قطعا دشمنان پیروز میدان می شوند.
مجتهدزاده با اشاره به رشادت ها و از خود گذشتگی های رزمندگان و شهدا در دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی یادآور شد: شهدا و ایثارگران از خواسته ها و تمایلات خود گذشته و امنیت موجود را برای ما به ارمغان آوردند که باید آنان را تکریم کرده و اجازه ندهیم دسترنج شان براحتی از دست برود.
وی اظهار داشت: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و تمام توطئه هایی که امروز در کشور شاهد هستیم به برکت خون شهدا و خانواده معظم آنان خنثی می شود.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان دردفاع مقدس همچنین به مجاهدت های بانوان کردستانی در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: زنان این دیار در دوران دفاع مقدس هم با دشمن خارجی در مرزها و هم با دشمن داخلی در منازل و شهرهای خود جنگیدند و امروز کشور به این بانوان افتخار می کند.
مجتهدزاده خطاب به بانوان کردستانی تاکید کرد: شما باید آنچنان که منسجم و مقاوم در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور داشتید در جنگ نرم نیر باشید تا ایران همیشه شاهد سلحشورها و مقاومت شما شیرزنان کردستانی باشد.
در این آیین که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، تعدادی از زنان ایثارگر و رزمنده استان کردستان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شدند.
استان کردستان در دوران دفاع مقدس بیش از پنج هزار و 400 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد که 522 نفر از این شهدا را زنان تشکیل می دهند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.