رضا قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، یک هزار و 400 واحد مسکونی روستایی و 379 واحد نیز در مناطق شهری است.
وی افزود: تا پایان آذر امسال یک هزار و 200 واحد مسکونی روستایی دیگر نیز توسط بنیاد مسکن کردستان به عنوان معین مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی ساخته و به زلزله زدگان تحویل می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان تعهد کلی این استان در بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده روستاهای ثلاث باباجانی را 2 هزار و 600 واحد اعلام کرد و یادآور شد: 675 واحد شهری نیز در فهرست تعهدات بنیاد مسکن است که تا تیرماه سال آینده ساخته و به صورت کامل به بهره برداری می رسد.
قادری درباره وضعیت واحدهای مسکونی نیازمند به تعمیر در این منطقه هم تاکید کرد: کل واحدهای مسکونی نیازمند به تعمیر هشت هزار و 906 واحد است که هشت هزار و 491 واحد تعمیر شده و تعمیرات مابقی واحدها نیز تا یک ماه آینده به اتمام می رسد.
وی با اشاره به اینکه 106 واحد تجاری هم باید توسط بنیاد مسکن کردستان احداث شود، گفت: کار احداث این واحدها شروع شده که به دلیل نیاز به صدور مجوزهای لازم برای این واحدها، تاکنون پنج واحد احداث و 13 واحد دیگر نیز در مرحله تحویل قرار دارد.
قادری اضافه کرد: یک هزار و 776 واحد تجاری هم به تعمیر احتیاج داشت که تعمیر و بهسازی یک هزار و 80 واحد تمام شده و پایان کار گرفته است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ثلاث باباجانی دارای 35 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد یک هزار نفر در شهر ازگله، 13 هزار نفر در شهر تازه آباد و 21 هزار نفر نیز در روستاهای آن سکونت دارند یعنی در هر یک کیلومتر مربع از مساحت این شهرستان 18 نفر زندگی می کنند.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم بر جا گذاشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دیدند.
بنیاد مسکن کردستان به عنوان استان معین، مسئول بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان ثلاث باباجانی است.
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.