فرزاد معاونی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان مواد پروتئینی شامل یک هزار تن مرغ منجمد تولید داخل استان، 140 تن گوشت منجمد برزیلی و 50 تن گوشت گرم گوسفندی است.
وی با بیان اینکه این محصولات با قیمت دولتی در بین مردم توزیع شده است، افزود: گوشت قرمز گوسفندی گرم به قیمت میانگین 360 هزار ریال برای هر کیلوگرم و گوشت منجمد برزیلی به قیمت 290 هزار ریال برای هر کیلوگرم، گوشت مرغ منجمد نیز از قرار هر کیلوگرم 67 هزار و 500 ریال در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است.
معاونی اضافه کرد: این میزان مواد پروتئینی در نوبت های مختلف از جمله ایام نوروز، ماه مبارک رمضان، ماه محرم، ایام مختلف سال که شاهد نوسانات در قیمت ها بودیم، توزیع شده است.
مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام کردستان یادآور شد: این محصولات در فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف و فروشگاه ها و واحدهای صنفی دارای مجوز رسمی از سازمان صنعت، معدن و تجارت توزیع شد.
و تاکید کرد: پشتیبانی امور دام استان به منظور تسریع در ارائه خدمات با استفاده از خودروهای مجهز به یخچال اقدام به توزیع برخی از این محصولات در نقاط خاشیه شهرهای استان کرده است.
به گزارش ایرنا، توزیع اقلام به نرخ دولتی از برنامه های دولت برای کنترل قیمت کالاهای اساسی است هم اکنون بیش از 25 کالا در کشور شامل این برنامه قرار دارد.
سالانه در استان کردستان حدود 45 هزار تن گوشت مرغ و 17 هزار و 600 تن نیز گوشت قرمز مصرف می شود.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.