خلیل رنجبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه شامل تلفیقی - فراگیر، کم توان ذهنی و دیرآموز هستند، افزود: از این تعداد دانش آموز با نیازهای ویژه استان یک هزار و 320 نفر کم توان ذهنی بوده و در 70 مرکز خاص و ویژه تحصیل می کنند.
وی اظهار داشت: همچنین سه هزار نفر از این دانش آموزان در زمره دیرآموزان قرار دارند و در مدارس عادی دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تاکید کرد: یک هزار و 50 نفر از این دانش آموزان نیز در بخش تلفیقی - فراگیر شامل دانش آموزان نابینا، ناشنوا، جسمی حرکتی و کم بینا و کم شنوا هستند که در مدارس عادی تحصیل کرده و از ما خدمات لازم را دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه یک هزار و 800 نفر از این دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری هستند، یادآور شد: این دانش آموزان در مقاطع مختلف مدارس عادی تحصیل می کنند اما هفته ای 2 بار برای دریافت خدمات به مراکز اختلالات یادگیری ما مراجعه دارند.
رنجبر اضافه کرد: کودکان باید نحوه زندگی در جامعه و تعامل با یکدیگر را در مدارس آموزش ببینند و برای اجرایی شدن این مساله نیاز است تمام دانش آموزان از آموزش و یادگیری در کنار یکدیگر به صورت برابر بهره مند شوند.
وی گفت: آموزش تلفیقی - فراگیر یکی از روش های تحقق این مهم برای دانش آموزان عادی و دانش آموزان با نیازهای ویژه به شمار می رود و ما به صورت جدی آن را انجام می دهیم.
سال تحصیلی گذشته حدود 10 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مداس عادی و یژه استان کردستان مشغول به تحصیل بودند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.