علی اکبر ورمقانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین منظور جلسات متعددی با مدیران کل راهداری و حمل نقل جاده ای، راه و شهرسازی و مدیران مربتط در استانداری کردستان برای اجرای طرح های عمرانی در بیجار برگزار کرده ایم.
وی اظهار داشت: در سفر اخیر مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان به بیجار، مقرر شد چند پروژه عمرانی و خدماتی در این دو بخش در شهرهای پیرتاج، حسن آباد، یاسوکند و بیجار در نیمه دوم سال جاری و اول سال 98 اجرایی شود.
ورمقانی گفت: یکی از مهمترین پروژه های مورد بررسی، ایجاد راه ارتباطی میان غاز علیصدر به غار کلته خور با عبور از شهر پیرتاج است که باعث رونق اقتصادی و گردشگری این منطقه می شود.
وی دلایل تسریع در اجرای این پروژه مهم را شوق زیارت ساکنان شهر گرماب و استقبال مردم پیرتاج برای استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی این شهر اعلام کرد.
فرماندار بیجار از ایجاد راه ارتباطی شهر پیرتاج به همدان و تقویت و بهسازی راه های روستای قزانقره و باشقورتران نیز خبر داد و اضافه کرد: این پروژه بیش از چهار کیلومتر از راه این 2 روستا را با توجه به وضعیت آب و هوایی شن ریزی و آسفالت می کند.
وی از ایجاد راهدارخانه در شهر پیرتاج هم خبر داد و یادآور شد: با توجه به فاصله زیاد شهر پیرتاج تا مرکز شهرستان، مصوب شد یکی از ساختمان های اداری بدون استفاده در این شهر برای این راهدارخانه تجهیز و با استقرار خودروهای راهداری در زمستان مورد استفاده قرار گیرد.
ورمقانی گفت: پروژه نیمه کاره کمربندی بیجار - همدان دغدغه اصلی مسئولان این شهرستان است که مصوب شد پیمانکار بدون تشریفات اداری جهت رفع نواقص این پروژه، تقاطع چنگیز قلعه و قطعه پایانی در اسرع وقت انتخاب و کار خود را شروع کند.
وی افزود: یکی دیگر از طرح های مهم برای رفاه حال مردم ایجاد راه چهار بانده برای ارتباط بیجار به سنندج و قروه است که یکی از پروژه های دشوار با توجه به شرایط منطقه و وجود اماکن و اراضی خصوصی است که امیدواریم با درایت مسئولان اجرایی و کمک مردم شود.
شهرستان بیجار که به داشتن زمستان های سرد، طولانی و برف گیر مشهور است با ارتفاعی بیش از دو هزار و 600 متر از سطح دریا در 140 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع است.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.