محمدحسین محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 6 تصفیه‌ خانه فاضلاب در شهرهای مختلف این استان فعال است و آب تصفیه شده این واحدها برای مصارف آبیاری فضای سبز، صنایع و دیگر امور مورد استفاده قرار می گیرد.
وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام گرفته کار احداث سه تصفیه ‌خانه فاضلاب بیجار، یاسوکند و کامیاران نیز امسال به پایان می‌رسد تا ظرفیت تصفیه فاضلاب از 70 درصد فعلی به 80 درصد برسد.
مدیرعامل شرکت آبفای شهری کردستان با بیان اینکه هشت طرح فاضلاب هم در دست اجرا است، تاکید کرد: در این طرح‌ها کار احداث سه تصفیه‌ خانه به اتمام رسیده و پنج تصفیه‌ خانه دیگر نیز احداث می‌شود که در این صورت ظرفیت تصفیه فاضلاب به 91 درصد خواهد رسید.
وی یادآور شد: 95 درصد فاضلاب جمعیت شهری استان توسط شبکه فاضلاب شهرها جمع ‌آوری می‌شود که این میزان معادل 2 برابر میانگین جمع‌آوری فاضلاب در سطح کشور(45 درصد) است.
محمدی با اشاره به اینکه پنج درصد جمعیت شهرنشین استان از خدمات جمع ‌آوری و 10 درصد از خدمات تصفیه فاضلاب برخوردار نیستند، اضافه کرد: این میزان جمعیت در 20 شهر استان پراکنده هستند و برای احداث تاسیسات مورد نیاز در این شهرها چهار هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: در حال حاضر پنج تصفیه ‌خانه آب در شهرهای سنندج (2 تصفیه خانه)، بانه، سقز و حسن آباد یاسوکند فعال است و سالانه 110 میلیون مترمکعب آب تصفیه شده توزیع می کنند ضمن اینکه یک تصفیه خانه دیگر نیز در سقز در دست اجرا است.
وی اظهار داشت: طرح جامع تامین آب بلند مدت کردستان برای افق سال 1425 و با پیش‌ بینی تامین آب برای 2 میلیون و 150 هزار نفر تهیه شده که در آن تاریخ شهرهای استان نیازمند 172 میلیون مترمکعب آب خواهند بود.
محمدی از در دست اقدام بودن چهار طرح آبرسانی بلندمدت به شهرهای سنندج، دیواندره، بانه و سقز خبر داد و یادآور شد: برای اتمام این طرح‌ها که پیشرفت قابل توجهی دارند، اعتباراتی نیاز است که هنوز تامین نشده است.
بیش از 99،9 درصد جمعیت شهری و 350 هزار مشترک از آب شرب سالم و خدمات شرکت آبفای شهری کردستان بهره مند هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.