مسعود الماسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام با همکاری سپاه، بیمارستان شهید قاضی کردستان و بسیج جامعه پزشکی با هدف ارائه خدمات درمانی و آموزشی به مردم محروم منطقه انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به بیماران از اهداف ایجاد این بیمارستان صحرایی است، افزود: 20 متخصص بخش های داخلی، اطفال، زنان و زایمان و ارولوژی در این مرکز درمانی فعالیت می کنند.
الماسی با بیان اینکه 40 نفر دیگر در حوزه های مختلف پیراپزشکی و پرستاری کادر 20 نفر متخصصان را در این بیمارستان همراهی می کنند، تاکید کرد: خدمات دیگری همچون آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل، دندانپزشکی و تامین داروی مورد نیاز مردم نیز در این بیمارستان ارائه می شود.
فرماندار کامیاران در خصوص محل استقرار این بیمارستان گفت: مدرسه شبانه روزی عصمت روستای گشکی در نظر گرفته شده است البته خللی برای حضور دانش آموزان در طول این یک هفته در کلاس های درس ایجاد نمی شود.
وی با اشاره به اینکه بیماران نیازمند از قبل توسط شبکه بهداشت و جامعه بسیج پزشکی شهرستان شناسایی می شوند، اضافه کرد: خدمات ارائه شده در این بیمارستان صحرایی رایگان است.
به گزارش ایرنا، شهرستان کامیاران در گذشته تجربه برگزاری 2 بیمارستان صحرایی دیگر را نیز داشته است که ارائه آموزش ‌بهداشتی، تغدیه‌ای، سبک زندگی سالم و خود مراقبتی با هدف ارتقای سواد سلامت مردم از دیگر خدمات این بیمارستان ها است.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج دارای 2 بخش مرکزی و موچش است که در بخش مرکزی با 73 روستا، 24 هزار و 487 نفر زندگی می کنند.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.