احمد فعله گری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز دوشنبه عملیات اجرایی اتصال خط نهم سراسری گاز به خط 16 اینچ شهرستان های سقز و بانه با هدف تقویت فشار گاز این شهرها انجام شد.
وی افزود: برای انجام این عملیات و ممانعت از قطع گاز مشترکان خانگی به ناچار گاز جایگاه های C.N.G و واحدهای صنعتی بانه برای مدت 12 ساعت قطع شد.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: همزمان با عملیات اتصال خط نهم سراسری به خط انتقال گاز شهرستان های سقز و بانه، عملیات تعمیر خط انتقال حد فاصل بین این شهرها نیز انجام شد.
وی تاکید کرد: اتصال خط انتقال گاز سقز و بانه به خط سراسری 56 اینچی که بخش زیادی از آن از داخل استان کردستان عبور می کند، موجب تقویت گاز این شهرها شده و در فصول سرد سال احتمال افت فشار گاز در این خطوط را رفع می کند.
فعله گری با تاکید بر اینکه با تقویت فشار گاز در این مناطق، فرصت بسیار مساعدی برای توسعه صنایع تولیدی و تبدیلی در شهرهای سقز و بانه فراهم می شود، گفت: دیگر محدودیتی برای تامین گاز صنایع نداریم و با تقویت و بسترسازی شبکه های گازرسانی، زمینه توسعه و ایجاد اشتغال با گسترش صنایع فراهم می شود.
به گزارش ایرنا، خط 9 سراسری انتقال گاز در 2 فاز عسلویه - دهگلان و دهگلان - میاندوآب در حال اجراست و 230 کیلومتر آن در استان کردستان قرار دارد.
شرکت گاز کردستان بیش از 500 هزار مشترک در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی دارد و 99،9 درصد جمعیت شهری و حدود 88 درصد جمعیت روستایی این استان زیر پوشش شبکه گاز هستند.
در مجموع 95،6 درصد جمعیت استان معادل یک میلیون و 533 هزار نفر از نعمت گاز بهره مند هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.