محمدسعید کریمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این یک هزار و 615 داوطلب، یک هزار و 396 نفر مرد و ٢١٩ نفر نیز زن بودند.
وی افزود: ٧١٩ نفر از داوطلبان اهدای خون در دهه اول محرم، اهدا کنندگان مستمر خون، ٥٦٢ نفر اهدا کننده با سابقه و ٣٣٤ نفر نیز افرادی بودند که برای اولین بار اقدام به اهدای خون می کردند.
کریمیان تعداد افراد مراجعه کننده به تیم سیار خونگیری در شهر سریش آباد در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی را ٤٥٦ نفر اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد، ٣٩٩ نفر مرد و ٥٧ نفر زن بودند و در مجموع ٣٦٦ واحد خون از آنها دریافت شد که ٤٥ واحد بیشتر از سال گذشته است.
وی استقبال داوطلبان سریش آبادی برای سومین سال پیاپی از واحد انتقال خون سیار را چشمگیر دانست و اضافه کرد: در سریش آباد ٢٦١ اهدا کننده مستمر، ١٢٢ نفر اهدا کننده با سابقه و ٧٤ داوطلب نیز اهدا کننده بار اولی در این روزها مراجعه کردند.
مدیرکل انتقال خون کردستان در خصوص وضعیت اهدای خون در شهرهای بیجار و سقز نیز گفت: در دهه اول ماه محرم، ١٦٩ اهداکننده سقزی و ٣٨٩ اهداکننده بیجاری برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه و به ترتیب ١٢٣ و ٢٥٢ واحد خون کامل اهدا کردند.
وی اظهار داشت: امسال نیز همچون سه سال گذشته طرح نذر خون با هدف ساماندهی اهداکنندگان در بازه زمانی 60 روزه آغاز محرم تا پایان صفر در انتقال خون کردستان اجرا می شود.
کریمیان با بیان اینکه هدف اصلی طرح نذر خون مدیریت اهدا کنندگان و حفظ ذخایر خونی است، تاکید کرد: با توجه به اینکه نیاز بیماران به خون همیشگی است بنابراین رفع آن با استمرار مراجعه و مدیریت حضور اهداکنندگان میسر است.
وی از جامعه اهداکنندگان کردستانی خواست اهدای خون را به روزهای خاص موکول نکنند و به منظور نجات جان بیماران در تمام روزهای سال همراه سازمان انتقال خون و بیماران نیازمند باشند.
انتقال خون کردستان دارای 2 مرکز ثابت اهدای خون در شهرستان های سنندج و سقز است و سالانه 30 هزار داوطلب اهدای خون را پذیرش می کند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.