حسین پروایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحد مرغداری 25 هزار قطعه ای که سابقه چندین بار جوجه ریزی غیر مجاز را داشت، با وجود در جریان بودن پرونده تخلف در محاکم قضایی، اصرار به انجام مجدد تخلف را داشت.
وی افزود: با پیگیری ها و نظارت مستمر شبکه دامپزشکی شهرستان سروآباد بر فعالیت این واحد مرغداری و شناسایی تخلف صورت گرفته پرونده آن با عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان به محاکم قضایی ارجاع داده شد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سروآباد اضافه کرد: در اجرای بند ب ماده 8 آئین نامه اجرائی نظارت بهداشتی دامپزشکی با دستور دادستان دادسرای انقلاب شهرستان این واحد متخلف توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی پلمپ شد.
وی یادآور شد: واحد متخلف پلمپ شده بدون توجه به ضوابط و تعهدنامه های داده شده خود به سازمان دامپزشکی کشور و اخطاریه های متعدد شبکه دامپزشکی، اقدام به جوجه ریزی های غیر مجاز می کرد که باتوجه به اقدامات غیر مسئولانه این واحد و به خطر انداختن صنعت طیور شهرستان پلمپ آن در برنامه کاری شبکه دامپزشکی بود.
وی افزود: برابر قانون و بر اساس وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان سروآباد به منظور پیشگیری از بروز بیماری های واگیر نظیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در منطقه و آلودگی سایر واحدهای پرورش طیور در شهرستان از واحدهای مرغداری بازدید دوره ای مستمر را در دستور کار دارند.
پروایی گفت: پرورش طیور صنعتی در واحدهای مرغداری باید بر پایه قوانین و بر اساس اخذ مجوزهای لازم از شبکه دامپزشکی شهرستان صورت گیرد، به گونه ای که برای تامین امنیت غذایی مردم از ابتدای دوره پرورش تا زمان عرضه محصولات پرورشی به بازار و پایان دوره پرورش تحت نظارت شبکه های دامپزشکی شهرستان باشد.
وی اضافه کرد: واحدهای پرورش طیور صنعتی باید در فاصله زمانی معین بین 2 دوره متوالی پرورش خالی باشند که این فاصله زمانی معین باعث کاهش و از بین رفتن آلودگی های موجود در واحدهای پرورش حاصل از دوره پرورش قبل می شود.
به گفته وی، عدم رعایت این فاصله زمانی توسط واحدهای پرورش طیور صنعتی علاوه بر افزایش احتمال آلودگی آن واحد می تواند باعث آلودگی منطقه و سایر واحدهای پرورش طیور و ایجاد خسارات اقتصادی فراوان به این صنعت شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با دارا بودن 30 واحد پرورش طیور صنعتی فعال با ظرفیت 658 هزار قطعه در هر دوره پرورش، از جمله شهرستان های با پیشرفت مناسب در صنعت پرورش طیور استان کردستان است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.