نشمیل احمدیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می شود بر اثر فعالیت این سامانه شاهد بارش چهار تا پنج میلیمتری باران در نواحی شرقی استان(قروه، بیجار و زرینه) باشیم.
وی با بیان اینکه احتمال وقوع رعد و برق در این منطقه از استان وجود دارد، افزود: در این مدت در نواحی شرقی استان و همینطور هزارکانیان، زرینه و کامیاران وزش باد( 20 تا 25 متر بر ثانیه) قابل ملاحظه خواهد بود.
احمدیانی، اوج فعالیت این سامانه را از بعدازظهر چهارشنبه تا صبح پنجشنبه در مناطق شرقی استان اعلام کرد و یادآور شد: در سنندج بارندگی خفیف و پراکنده ای در حد یک میلیمتر پیش بینی می شود.
پیش بین مسئول اداره کل هواشناسی کردستان اضافه کرد: با ورود این سامانه و به دلیل پوشش ابر حدود چهار تا پنج درجه دما افزایش می یابد اما از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده دما مجددا کاهش یافته و اوایل صبح در مناطق مرتفع و سردسیر دمای خاک به صفر درجه نزدیک می شود.
احمدیانی با اشاره به اینکه دمای هوای سنندج در شبانه روز گذشته بین 12 و 34 درجه سانتیگراد در نوسان بود، اظهار داشت: در این مدت، بابارشانی با 6 درجه و سلین با 37 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرم ترین نقاط استان بودند.
به گزارش ایرنا، کردستان از جمله استان های سردسیر کشور است که دمای هوا در گرمترین روزهای تابستان به بیش از 40 درجه سانتیگراد می رسد و هر سال در اوایل شهریور ماه روند کاهشی دمای هوا در این استان آغاز می شود.
میانگین سالانه بارندگی در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است. هواشناسی کردستان دارای 79 ایستگاه باران سنجی، 14 ایستگاه اقلیم شناسی و 9 ایستگاه اصلی است.
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.