به گزارش خبرنگار ایرنا، در این تجمع جمعی از مداحان شهرستان بیجار به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) پرداخته و هیات ها و دسته های عزاداری به صورت یکپارچه در میدان آیت الله فاضل گروسی تجمع کردند و به سینه زنی در عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداختند.
مداحان و روضه خوانان بیجاری با گویش کُردی گروسی و اشعار سنتی به ذکر مصیبت پرداختند و آیین مذهبی عزاداری سنتی را بار دیگر در ذهن و یاد مردمان دیار گروس تداعی یافت و بسیاری از نوجوانان و جوانان را به خود جذب نمود.
نماینده ولایت فقیه در استان کردستان در این اجتماع با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: بر اساس روایات بسیاری که از اهل سنت نقل شده است، پیامبر اسلام اولین کسی بود که مجلس عزای حضرت امام حسین(ع) را بر پا کردند و بر مصیبت های وارد شده بر ایشان اشک ریختند.
آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی اظهار داشت: خون عزت و افتخار حسینی در رگ های جوانان امروزی انقلاب اسلامی در جوشش است زیرا مومنین و اهل ایمان به خدا همواره در راه جهاد و آزادگی و زندگی شرافت مندان نمی توانند سکوت کنند.
وی افزود: قیام اباعبدالله متعلق به یک زمان و یک عده از مردم نیست، رسالت قیام ظلم ستیز حضرت امام حسین(ع)، متعلق به همه ادیان و مذاهب جهان و شامل تمامی نسل های انسان ها در طول زمان است.
او با اشاره به حرکت تاریخی سومین امام شیعیان جهان علیه حکومت ظالمانه یزید گفت: حضرت امام حسین(ع) با این قیام، الگویی مناسب و فرهنگی غنی برای همه نسل های بعد خود علیه نظام های استکباری و ظالمانه بر جای گذاشتند.
آیت الله شاهرودی خاطر نشان کرد: بزرگترین درس عاشورا ایستادگی در برابر ظلم است و امام حسین(ع) با یاران وفادارش در برابر ستمگران تاریخ ایستادند و تن به زندگی با ذلت در زیر پرچم یزید ندادند.
وی افزود: انسان پرورش یافته مکتب امام حسین(ع)، هیچگاه نمی تواند در برابر ظلم و ستم یزیدیان زمانه سکوت کندو چشم خود را بر حقایق بپوشانند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: پرچم ظلم ستیزی حضرت امام حسین (ع) در جامعه اسلامی نسل به نسل ادامه خواهد داشت و در این راه، خداوند یاری دهنده است.
وی یکی از نمودهای یاری خداوند به جهادگران در راه خدا را هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در این مدت، نیروهای بسیجی با دستان خالی و توکل بر خداوند متعال، توانستند در برابر ظلم و ستم پیروز گردند.
آیت الله شاهرودی با اشاره به حرکت های جدید دشمنان قسم خورده ملت و مردم جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: دشمن در طرح سه مرحله ای خود قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی را داشت اما به یک جمله سردار سپاه اسلام، تمام برنامه های چند ساله آنها نقش بر آب شد.
وی به برگزاری جلسه سران کشورهای همسایه ایران در تهران اشاره کرد و گفت: این جلسه قرار بود در یکی از کشورهای همسایه برگزار شود که با توجه به عزت و افتخار حسینی جمهوری اسلامی ایران، این جلسه در تهران تشکیل و کشورهای همسایه متعهد شدند در مبادلات اقتصادی خود از دلار استفاده نکنند.
او افزود: دولت اقدامات اولیه اقتصادی مناسبی را در کشور آغاز کرده و آثار آن در توسعه اقتصادی موثر خواهد بود.
امسال سومین سال اجتماع عاشورایان در شهر بیجار است که با حضور مردم عزادار و مداحان اهل بیت(ع) در میدان آیت الله فاضل گروسی برگزار شد.
شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.