انور اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه داروهای مصرفی بیماران خاص از هزینه بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: داروی یک بیمار خاص برابر با 60 بیمار دیگر هزینه در بردارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 500 بیمار خاص در استان وجود دارد گفت: بر اساس آمارهای موجود یک هزار و 900 نفر از این بیماران زیر پوشش بیمه سلامت هستند و از خدمات این سازمان حمایتی بهره می برند.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به اینکه بیماران خاص زیرپوشش این بیمه باید عضو هیچ سازمان بیمه گر دیگری نباشند، افزود: هم اکنون در حال غربالگری بیمه شده ها هستیم چرا که استفاده همزمان از 2 بیمه موجب تضعیف حق بیماران مستحق و نیازمند می شود.
وی در ادامه به وضعیت دارویی استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بخش مهمی از هزینه های بخش خصوصی ما در استان به دارو اختصاص می یابد و این مساله نگران کننده است چون ما غیر از دارو اقلام دیگری نیز داریم که باید برای آن هزینه شود.
اسماعیلی تاکید کرد: مردم نباید تحت تاثیر جو روانی جامعه قرار گرفته و با احتمال اینکه دارو کم یا گران می شود از پزشکان خود بخواهند داروی چند ماه را بران آنان تجویز کرده و با این شیوه به نوعی به انباشت دارو اقدام کنند.
وی با تاکید بر رعایت میزان و نحوه مصرف دارو از سوی بیماران گفت: در داروهای مورد تعهد بیمه سلامت تاکنون هیچ گونه اطلاعاتی مبنی بر کمبود گزارش نشده و اگر موردی هم باشد پیگیری و رفع خواهد شد.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان اظهار داشت: اگر مردم همکاری نکرده و نسبت به مصرف دارو استاندارد را رعایت نکنند مجبوریم به سمت و سوی سیاست های محدود کننده پیش برویم لذا می طلبد همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
در استان کردستان بیش از یک میلیون و 150 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت بوده که بیشترین تعداد شامل بیش از 600 هزار نفر در روستاها ساکن هستند.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.