سعدی نقشبندی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این سطح از مجموع 9 هزار و 661 هکتار در راستای اجرای عملیات بیولوژیک پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات مصوب صندوق توسعه ملی برای استان مصوب شده است.
وی اضافه کرد: 24 میلیارد و 500 میلیون ریال برای انجام عملیات بیولوژیک در سطح جنگل ها و مراتع استان که شامل عملیات بذر پاشی و بذرکاری، تبدیل دیمزارهای کم بازده، حفاظت با اولویت احیاء توسعه و غنی سازی گیاهان دارویی اختصاص یافته است.
وی افزود: ستاد هماهنگی اجرای برنامه های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در استان برنامه ریزی زمانبندی آموزش، اجرا و نظارت و اطلاع رسانی پروژه های مربوطه را به عهده دارد که با توجه به تخصصی بودن آن اجرای این عملیات بیولوژیک توسط معاونت فنی اداره کل انجام می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اضافه کرد: برای اجرای این عملیات از گونه های دارویی و شاخص استان نظیر آویشن، ختمی و کاسنی با پیشنهاد ادارات منابع طبیعی شهرستان ها و نظارت اداره کل با اولویت مناطقی که دارای طرح مرتعداری است انجام می شود.
نقشبندی اظهار داشت: در اجرای عملیات بیولوژیک از محل اعتبارات استانی نیز 30 هکتار به احیا و غنی سازی گیاهان دارویی به روش کپه کاری و با گونه های بومی در شهرستان ها انجام می شود.
3034/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.