به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمدحسین رجبی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزیر کشور، رئیس مجلس و مسئولان وقت دیگری به استان آمدند و قول انسداد مرز را دادند اما عملی نشده است.
وی اضافه کرد: در این مدت اما اقدامات فیزیکی و مهندسی و حضور سپاه و مرزبانی در مرزها بیشتر شده است.
سردار رجبی با اشاره به انهدام تیمی در کامیاران اضافه کرد: هنوز نمی توان گفت انتقامی گرفته شده و آن انتقام ناکافی بود.
وی در رابطه با اظهارات سخنگوی اقلیم کردستان عراق در رابطه با اینکه گروهک ها در این منطقه پناهنده هستند و نمی توان آنها را تحویل ایران داد یا اخراج کرد، گفت: چگونه پناهنده می تواند پایگاه نظامی ایجاد کند، نیروی نظامی تشکیل دهد و انواع سلاح و تجهیزات را به این منطقه بیاورد.
وی با اشاره به تلاش برای به تعطیلی کشاندن بازار در کردستان گفت: کسانی که این فضا را به وجود آوردند دوست مردم کردستان نیستند و در خارج از کشور حضور دارند و عقبه آنها مشخص است.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اضافه کرد: رهبر و سرکردگان این حرکت در داخل و کسانی که اقدام به تهدید بازاریان کردند به صورت دقیق مشخص و شناسایی می شوند.
وی با اشاره به اینکه مرزبندی مردم کردستان با گروهک ها مشخص است تاکید کرد: آنچه گذشت تنها یک غفلت بود و جای نگرانی نیست.
سردار رجبی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: رزمایش سپاهیان محمد(ص) که برنامه ای کشوری بوده از 26 شهریور با 20 گردان بیت القمدس و توسط بسیجیان برگزار می شود.
وی افزود: سه گردان در سنندج، یک گردان در دهگلان و 2 گردان در شهرهای دیگر استان در این رزمایش حضور دارند.
وی اضافه کرد: ترکیبی از تهدیدات دشمن از جمله اقدامات عملیات روانی علیه مردم، جنگ اقتصادی و مجموعه فتنه ها علیه مردم و جمهوری اسلامی وجود دارد که ضرورت برگزاری این رزمایش ها را بیشتر کرده است.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: رزمایش دیگری در مهر و فقط در کردستان برگزار می شود که ترکیبی از آمادگی ها برای تهدیدات نرم و نیمه سخت دشمن است.
وی جلوگیری از تحرکات دشمن، تقویت روحیه حمایت مردم از نظام، مایوس سازی دشمن و تغییر رویکرد آن و تقویت نیروهای عمل کننده بسیج را از جمله اهداف این رزمایش بیان کرد.
سردار رجبی با اشاره به اینکه رزمایش در 2 مرحله انجام می شود اظهار داشت: مرحله اول رزمایش با سازماندهی و اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم با هدف رفع محرومیت آغاز شده است.
وی اضافه کرد: سپاه در کردستان مسئولیت ساخت هزار واحد مددجویان را تقبل کرده است که ساخت تعدادی از آنها آغاز شده است.
وی اقدامات محرومیت زدایی سپاه در استان کردستان در مقایسه با کشور را بیشتر دانست و گفت: این اقدامات بازهم کافی نیست و نیاز به همت بیشتر مسئولان هم دارد چراکه کردستان از دیگر نقاط کشور کم برخوردارتر است.
وی با بیان اینکه مسئولان باید انقلابی کار کنند، افزود: ظرفیت کار در استان بالا است اما فرهنگ خدمات رسانی بدون منت برای مردم آنطور که انقلاب می خواهد در همه دیده نمی شود.
وی با اشاره به اینکه 40 عنوان برنامه و 800 مورد اجرایی و ریزبرنامه در طول هفته دفاع مقدس هم برگزار می شود اظهار داشت: مسابقات فرهنگی، ورزشی، غبار روبی مزار شهدا، دلجویی از خانواده شهدا، تکریم ایثارگران و اجرای پروژه های محرومیت زدایی برخی از برنامه های این هفته است.
6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.