جمال صالحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نیمه دوم سال جاری 61 میلیارد و 950 میلیون ریال تسهیلات به نانوایی های این استان پرداخت می شود که آرد یارانه طبخ و در اختیار مردم می گذارند.
وی اضافه کرد: این اقدام در راستای تفاهم نامه شرکت بازرگانی دولتی ایران با بانک سپه و انجمن صنفی صنایع آرد ایران پرداخت می شود که در مرحله اول 413 واحد از یک هزار و 828 نانوایی یارانه ای پز از آن بهره مند می شود.
نماینده شرکت بازرگانی دولتی در کردستان با اشاره به اینکه هر کدام از نانوایی ها در این طرح از 150 میلیون ریال تسهیلات بهره مند می شوند یادآور شد: این واحدها در استان از طریق اتحادیه نانوایان استان و شهرستان برای دریافت این تسهیلات معرفی می شوند.
صالحی گفت: این تسهیلات با نرخ 15 درصد به 2 صورت شامل تجهیز و نوسازی لوازم با مهلت بازپرداخت سه ساله و سرمایه در گردش با مدت بازپرداخت یک ساله در اختیار نانوایان قرار می گیرد و دولت نیز برای تامین سه درصد از سود این تسهیلات یارانه پرداخت می کند.
به گزارش ایرنا، روزانه 500 تن آرد در اختیار واحدهای نانوایی آزاد پز و یارانه ای این استان قرار می گیرد و این میزان در هر ماه حدود 15 هزار تن و نیاز سالیانه آن حدود 180 هزار تن است.
کردستان قادر به انبار حدود 600 هزار تُن گندم است که این میزان شامل 400 هزار تُن در سیلوها و مراکز دولتی به صورت بلند مدت و حدود 200 هزار تُن نیز در کارخانه های آرد بخش خصوصی است.
استان کردستان به دلیل داشتن مزارع مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود و جایگاه چهارم کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.
3034/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.