به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: باید به شیوه ای عمل کنیم که دشمنان از توطئه های خود مایوس شده و در ایجاد مشکل برای کشور و نظام ناتوان شوند.
وی خواستار کمک مردم به دولت در راستای رفع مشکلات اقتصادی کشور شد و افزود: دولت نیز باید تمام همت خود را برای برطرف کردن مشکلات و دغدغه های مردم به کار گرفته و با جدیت هر چه بیشتر در این راه قدم بردارد.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه ها ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسین(ع) و حلول ماه محرم، گفت: همگی باید از منش و شیوه زندگی نوه پیامبر(ص) درس بگیریم و در مقابل ظالم و دشمن تسلیم نشویم.
ماموستا خدایی مهمترین هدف امام حسین(ع) در مقابله با یزید را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی دانست و اضافه کرد: محرم فرصتی برای ادای جهاد اکبر یا همان امر به معروف و نهی از منکر است.
وی احیای این فریضه مهم را در جامعه کنونی بسیار مهم عنوان کرد و یادآور شد: باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه گسترش و شفاف کرده و مانع از گسترش فساد و گناه در اجتماع شویم.
امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه وجود امام عادل، عالم صالح، گسترش امر به معروف و نهی از منکر و رعایت حجاب توسط زنان، موجب سعادت جامعه اسلامی است، تاکید کرد: باید با کردار و رفتار درست و پیروی از دستورات خدا و پیامبر(ص) زمینه سعادت دنیا و آخرت خود را فراهم کنیم.
استاد حوزه و دانشگاه نیز پیش از خطبه ها به مناسبت گرامیداشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: آن چیزی که باعث ایجاد وحدت بین سنی و شیعه می شود، پیروی از کتاب(قرآن) و اهل بیت پیامبر است.
حجت الاسلام سیدمحمود وزیری با بیان اینکه دشمنان به دنبال نابودی دین اسلام از طریق ایجاد گروه های تکفیری و حمایت از آنان هستند، افزود: همگی باید حول ۲ محور قرآن کریم و اهل بیت وحدت داشته باشیم و در برابر دشمنان بایستیم.
وی تاکیدکرد: اگر چه شاهد مشکلات اقتصادی، گرانی و تورم در کشور به دلیل عملکرد ضعیف برخی مسئولان هستیم اما دفاع از آرمان های انقلاب و شهدا وظیفه همه است و نباید در این زمینه کوتاهی صورت گیرد.
از سال 1371 تاکنون هر ساله هفته اول محرم به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.