به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی بیجار، پیمان قمری روز جمعه اظهار داشت: افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و شناسایی و بهره گیری از ظرفیت های تولید از اولویت های جهادکشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت اراضی گندم در شهرستان 150 هزار هکتار است اضافه کرد: سال گذشته 120 هزار تُن گندم تولید شد که امسال شاهد افزایش تولید گندم به میزان 263 هزار تُن بودیم که این مقدار خیره کننده در طول تاریخ بیجار بی سابقه بوده و نوعی رکورد شکنی محسوب می شود.
قمری اضافه کرد: رکود شکنی تولید گندم بیجار حاصل بارش مناسب باران، همکاری و تلاش کشاورزان عزیز با کارشناسان جهاد کشاورزی در زمینه کاشت، داشت، برداشت و رعایت اصول به زراعی، تغذیه، مبارزه با آفات غلات، مبارزه با علف های هرز و استفاده از بذر گواهی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی بیجار افزود: برداشت گندم در شهرستان بیجار از اوایل تیر ماه آغاز و تا اوایل شهریور ادامه پیدا کرد که در این راستا 600 دستگاه کمباین مشغول فعالیت بودند.
وی اظهار داشت: تاکنون 50 درصد وجه گندم به کشاورزان پرداخت شده است و امیدواریم تا 2 ماه آینده مابقی آن نیز پرداخت شود.
بیجار با داشتن بیشترین گستردگی جغرافیایی و 89 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع است و غالب کشاورزی این منطقه به صورت دیم و کشت سنتی است.
7350/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.