رشید قربانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد نوآموز ارزیابی شده در پایگاه های سنجش 20 هزار و 111 نوآموز بدون مشکل،50 نفر دارای مشکلات جسمی – حرکتی و 13 نفر دارای اختلال اُتیسم بودند.
وی با بیان اینکه یک هزار و 221 نوآموز سنجش شده در استان مشکوک به مشکلات بینایی و 641 نوآموز نیز مشکوک به مشکل شنوایی بودند، افزود: سه هزار و 868 نوآموز نیز در مرحله اول آمادگی تحصیلی حد نصاب لازم را کسب نکرده و به مرحله تخصصی ارجاع شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: از 14دانش آموزی که به لحاظ پایین بودن بهره هوشی در سال تحصیلی گذشته بصورت آزمایشی در پایه آمادگی تحصیلی مدارس با نیازهای ویژه استان به تحصیل پرداختند تست مجدد تخصصی هوش انجام و جایگاه آموزشی آنان تعیین قطعی شد.
وی افزود: در پایگاه های تست مجدد که از 16 مرداد در سطح استان فعال شده است، 55 نفر از دانش آموزان دارای افت تحصیلی و دیرآموزان محصل در مدارس عادی مورد ارزیابی قرار گرفته و جایگاه آموزشی آنان قطعی شد.
قربانی اظهار داشت: بر همین اساس پنج نفر از دانش آموزان محصل در مدارس با نیازهای ویژه استان نیز مورد ارزیابی تخصصی قرار گرفته و جایگاه آموزشی آنان تعیین شد.
وی اضافه کرد: سال گذشته 100 درصد از نوآموزان استان زیر پوشش برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان قرار گرفتند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: از اوایل مهر ماه سال تحصیلی جاری نیز پایگاه های سنجش نوآموزان پیش دبستانی در استان فعال و ارزیابی های اولیه و تخصصی در آنها انجام خواهد شد.
وی هدف از اجرای برنامه سنجش را غربالگری، ساماندهی درست نوآموزان بدو ورود به دبستان و مداخلات به هنگام در حوزه درمان برای تمام نوآموزان اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، تابستان امسال تعداد 14 پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه تخصصی در سطح استان برای اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش بینی شده که از این تعداد شهرستان سنندج 2 پایگاه و شهرستان های سقز، مریوان، بانه، دیواندره، بیجار، دهگلان، قروه، کامیاران، سروآباد و زیویه نیز هر کدام دارای یک پایگاه هستند.
برنامه سنجش نو آموزان از نیمه دوم تیرماه در پایگاه های استان آغاز شده و تا 31 شهریور 97 آماده ارائه خدمات به والدین و نو آموزان بدو ورود به دبستان است.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.