نورعلی خزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد هیات مذهبی در ایام ماه محرم در اجرای برنامه های سوگواری و عزدارای سرور و سالار شهیدان در سطح استان مشارکت دارند.
وی با اشاره به فعالیت 365 مبلغ و مبلغه در هیات های مذهبی در طول ایام محرم افزود: همچنین در این ایام 320 روضه خانگی توسط مسئولان این هیات ها در استان برگزار می شود.
رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان به برگزاری 320 روضه خانگی توسط مسئولان هیات های مذهبی استان در ایام ماه محرم اشاره کرد و گفت: در نخستین جمعه ماه محرم نیز 32 مراسم شیرخوارگان حسینی در سطح شهرها و روستاهای استان برگزار می شود.
وی همچنین به تجمیع عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و افزود: در این ایام 240 مراسم دسته روی عزاداری سرور و سالار شهیدان در شهرها و روستاهای استان برگزار خواهد شد.
خزایی یکی دیگر از برنامه های ایام محرم را برگزاری 18 محفل قرآنی در هیات های مذهبی اهل تسنن استان عنوان کرد و گفت: در ایام محرم 591 مداح و 110 مربی قرآن در سطح استان به اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی و قرآنی می پردازند.
وی فعالیت 50 هیات خانه قرآن شهری، 75 گروه امر به معروف و نهی از منکر، فعالیت 15 اکیپ بازرسی ویژه محرم و فعالیت 30 بازرس شورای هیات های مذهبی و کانون مداحان استان را از دیگر برنامه های این ایام اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، عزاداران حسینی همه ساله دهه اول محرم را به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به سوگ می نشینند.
استان کردستان با یک میلیون و 600 هزار نفر جمعیت در شمال غرب کشور واقع است، در این استان مسلمانان اهل تسنن و تشیع با وحدت و برادری در کنار هم زندگی می کنند.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.