به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ محمود الله مرادی روز چهارشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بانه افزود: در طول سال گذشته 158 مورد تذکر لسانی در سطح استان داشتیم و برخورد فیزیکی وجود نداشته است.
وی اظهار داشت: رشوه خواری، احتکار و رانت از منکرات است که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر به این موارد توجه می شود و دایره امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده است که باید آن را بشناسیم.
وی با اشاره با جایگاه والای امر به معروف و نهی از منکر در اسلام گفت: انسان هایی که خود را در دایره دین قرار می دهند باید زندگی خود را وفق فریضه امر به معروف و نهی از منکر کنند.
الله مرادی با اشاره به لزوم رعایت حجاب اسلامی برای زنان و مردان افزود: بعضی از افراد امر به معروف و نهی از منکر را در حجاب خلاصه می کنند اما امر به معروف و نهی از منکر جنبه های زیادی دارد و رعایت حجاب اسلامی یکی از جنبه های مهم این فرضیه الهی است.
وی یادآور شد: لباس کُردی هم برای مردان و هم برای زنان جزء با حجاب ترین پوشش هایی است که تمامی جنبه های پوشش اسلامی در آن رعایت شده است.
الله مرادی با اشاره به اهداف شوم دشمنان برای از بین بردن فرهنگ اسلامی گفت: دشمنان اسلام کانون خانواده ها را هدف گرفتند و در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای علیه فرهنگ ما تبلغ می کنند که باید خانواده ها در این زمینه هوشیار باشند.
وی با بیان اینکه در هر شهری یک شعبه قضایی ویژه آمران به معروف وجود دارد و این شعبه برای حمایت از آمران به معروف فعالیت می کند اضافه کرد: این شعبه بدون هیچ اغماضی پرونده ها را بررسی و حتی اگر آمر به معروف تخلف کند با او برخورد می کند.
در ادامه این جلسه جانیشن دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بانه گفت: از مجموع 116 روستای بالای 20 خانوار جمعیت بانه که واجد شرایط ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند با همت بخشداران اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر 94 روستا مشخص شده و ستاد این روستاها فعال و جلسات آنها به صورت منظم برگزار می شود.
حسن سلیمی افزود: ماموریت اصلی این شوراها بررسی معروفات و منکرات مشاهده شده در هر روستا است.
وی با بیان اینکه یک هزار و 200 نفر در ستاد تشکیلات امر به معروف و نهی از منکر بانه دارای پرونده تشکیلاتی هستند گفت: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بانه 260 نفر طلایه دار، 13 شورای انصاف، 46 شورای ادارات، 35 شورای یاواران مدارس و نخبگان بسیجی است.
وی اضافه کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیشتر کارهای فرهنگی انجام می دهد و سیاست ستاد ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه در راستای ترویج معروفات و زدودن چهره زشت منکرات از جامعه است.
به گزارش ایرنا ستاد امر به معروف و نهی از منکر بانه با چهار ستاد فرعی در بخش های مختلف، پنج معاونت و 14 مدیریت فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7496/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.