به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد لطیف شیردل روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: خودروی دوزیست آب خاکی، دستگاه گرم کن روغن خودرو، مخزن گاز پرفشار و سیستم آموزشی ترمز ضد قفل در خودرو از جمله اختراعاتی است که برای تجاری سازی نیازمند حمایت مسئولان است.
وی با بیان اینکه انتظار می رود مسئولان زمینه های لازم جذب سرمایه گذار برای تجاری سازی این اختراعات را فراهم کنند، گفت: تجاری سازی این اختراعات علاوه بر دلگرمی برای مخترعان می تواند تاثیر بسزایی در اشتغالزایی داشته باشد.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کردستان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از سه هزار و 500 دانشجو در واحدهای این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، افزود: این دانشجویان در 10 رشته کاردانی و هشت رشته کارشناسی در سه مرکز دانشکده یزدان پناه سنندج، آموزشگاه دختران سنندج و آموزشگاه سقز تحصیل می کنند.
وی اظهار داشت: هم اکنون مجوز راه اندازی آموزشگاه فنی و حرفه ای بانه نیز اخذ شده و پیش بینی می شود در تردم دوم سال تحصیلی 97 - 96 از طریق تکمیل ظرفیت در 2 رشته دانشجو پذیرش کند.
شیردل در ادامه با بیان اینکه دانشکده فنی یزدان پناه در حال حاضر در زمینه های مختلف تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی از امکانات خوبی برخوردار است، گفت: در سال تحصیلی 96 - 95 بیش از هفت میلیارد ریال تجهیزات برای این دانشکده خریداری شده است.
وی افزود: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، جدیدترین دستگاه های مورد نیاز برای آموزش در این مراکز خریداری می شود و در حال حاضر تجهیزات موجود این مراکز در غرب کشور بی نظیر است.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کردستان اظهار داشت: این تجهیزات موجب می شود که دانشجویان با صنعت و تکنولوژی روز آشنا شده تا پس از دانش آموختگی بدون هیچ مشکلی وارد بازار کار شوند.
وی با بیان اینکه براساس بررسی های انجام شده 90 درصد فارغ التحصیلان برخی از رشته های این دانشگاه جذب بازار کار می شوند، از خیرین و حامیان دانشکده های فنی خواست این دانشگاه را در زمینه خرید تجهیزات بیشتر و بروزتر و ساخت خوابگاه های دانشجویی یاری دهند.
در ادامه این نشست خبرنگاران حاضر در جلسه از کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه فرهنگیان کردستان بازدید کردند.
7348 / 6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.