حسین فیروزی روز سه شنبه در چهارمین جلسه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در کردستان اظهار داشت: در این شرایط رسانه ها در کنار انتقاد نیمه پرلیوان را هم ببینید و اقدامات مثبتی که دولت برای مردم انجام می ‌دهد هم به همان اندازه بازتاب داده شود.
وی یادآور شد: در چند ماه اخیر چهار کمیسیون مجلس شورای اسلامی از استان کردستان بازدید کردند که در این بازدید در مورد منطقه آزاد بانه و مریوان با اعضای این کمیسیون گفت و گو شد که بر تصویب این قانون تاثیر داشته است.
وی افزود: سرمایه گذاران کردستان را به عنوان مقصد سرمایه گذاری انتخاب نمی کنند که فعال شدن مناطق آزاد با توجه به مشوق های موجود در آن موجب جذب سرمایه گذاران می شود.
معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان از مجموعه دادگستری و قضات خواستار مقابله با سوداگران بازار و کمک به بازگرداندن آرامش به جامعه در سطح استان شد.
وی اظهار داشت: امروز در شرایط کنونی کشور ما با تحریم، سوداگری و ترس مواجه است و کسی هم منکر اثرات سوء تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران نیست.
وی با بیان اینکه علاوه بر تحریم سوداگری در کشور به همه آسیب می‌ رساند و عده‌ای از این وضعیت سوءاستفاده می کنند، اضافه کرد: در درازمدت می توان با فرهنگ‌ سازی سوداگری را از بین برد اما در کوتاه مدت دستگاه قضائی باید با این مسئله برخورد کند.
فیروزی با اشاره به اینکه مردم به دلیل تحریم‌های اقتصادی از نظر روحی و روانی دچار ترس یا نگرانی شده‌اند گفت: این نگرانی موجب شده به فروشگاه‌ها هجوم بیاورند و بیش از پیش خرید کنند.
وی اضافه کرد: این ترس و رفتارهای ناشی از آن به موفقیت سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران کمک و مشکلات اقتصادی را بیشتر می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان یادآور شد: در سال گذشته 6 میلیارد و 500 میلیون دلار مبادلات کالا در مرز باشماق صورت گرفته که اگر مشکل نبود انبار حل شود می توانیم امسال این میزان را به 10 میلیارد دلار برسانیم.
فیروزی افزود: یکی از الزامات امنیت سرمایه‌گذاری حل پرونده‌های قضایی است که این خود ذهنیت مثبتی در میان سرمایه‌ گذاران ایجاد می کند.
وی از دادگستری درخواست کرد صدور سندهای مالکیت برای شرکت‌های صنعتی را پیگیری کند و اظهار داشت: یکی از مشکلات برای سرمایه‌ گذاری کمبود زمین در استان کردستان است.
6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.